OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som samordnare för kvalitetsregistren innebär att implementera fastställda rutiner gällande registren; Beteendemässiga och psykiska symtom vid demenssjukdom (BPSD) samt Senior Alert inom samtliga verksamhetsområden i förvaltningen.
Tjänsten organiseras under kvalitetsledning där medicinskt ansvariga (MAS och MAR) samt verksamhetsutvecklare också finns organiserade. Samordnaren kommer att ingå i regelbundna samverkansformer inom kvalitetsledning och tillsammans med andra verksamheter.
I uppdraget ingår att, tillsammans med hälso- och sjukvård, äldreomsorg och funktionsstöd, ta fram en plan för implementering av rutiner för kvalitetsregistren BPSD och Senior Alert. I uppdraget ingår att ta ett samordnat ansvar för att driva kvalitetsarbetet och skapa långsiktiga och hållbara arbetssätt. Samordnaren ska omvärldsbevaka samt utgöra ett stöd och nätverk för de lokala teamen på enheterna med att driva arbetet framåt. Behörigheter i registren administreras av samordnaren.
Uppdraget som samordnare är att tillsammans med verksamheten identifiera behov av kompetensutveckling, samordna och genomföra utbildning och kompetensutveckling. Samordnaren ska tillsammans med det kommunala demensteamet upprätta en struktur för samverkan mellan demensteam och verksamhet för personer med BPSD-symtom.
Uppdraget innebär att vara ett stöd för hur resultaten från kvalitetsregistren kan användas i det systematiska förbättringsarbetet på enheten. Resultatet ska sammanställas kontinuerligt och redovisas på aggregerad nivå.
Målsättningen är, att efter avslutat uppdrag ska verksamheterna inom Välfärdsförvaltningen arbeta aktivt och självständigt med kvalitetsregistren BPSD och Senior Alert samt att resultaten ska används i det systematiska kvalitetsarbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har erfarenhet av att driva och leda utvecklingsarbete. Rollen kräver ett eget driv och initiativtagande. Du behöver även ha erfarenhet av arbete med kvalitetsregistren BPSD och Senior Alert.
Du har förmåga att bygga relationer och är bra på att kommunicera. Du är initiativrik, kreativ, noggrann och har ett stort engagemang för att nå verksamhetens uppsatta mål. Det är av stor vikt att du har god förmåga att planera, samordna och att driva uppdraget.
Vi söker sig som har eftergymnasial utbildning från högskola eller universitet, exempelvis sjuksköterska, sjukgymnast/fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämpligt.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Tjänsten är tidsbegränsad och avsedd att pågå under 12 månader.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Anders Digné
0612-80 453
Rektor Malin Henriksson
0612-80416
Enhetschef Jens Hallner
0612-810927
Enhetschef Birgitta Bergström
0612-80324