Samordnare för lokaler och scheman

Samordnare för lokaler och scheman

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

HDK-Valand bedriver utbildning och forskning inom design, film, foto, fri konst, konsthantverk och litterär gestaltning. Vi utbildar också lärare inom bild och slöjd. Här arbetar vi i en dynamisk och tvärkonstnärlig miljö som bidrar till nyskapande arbetssätt och nya konstnärliga forskningsfält. Den unika ämnesbredden ger studenter och medarbetare möjlighet att utvecklas och berikas i mötet med de andra ämnena.

Vi söker nu en samordnare för lokaler och scheman. Du kommer ingå i en arbetsgrupp som jobbar tillsammans under administrativ chef. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete och vill att du delar vår vision om en arbetsplats som präglas av arbetsglädje, respekt, en tillåtande och jämlik attityd. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Arbetsuppgifter 
I rollen kommer du att ha ansvar för att samordna principer för lokalanvändning nu och framåt i tiden. Du är den som kan våra lokaler och vet hur de används. Du kommer att vara den samordnande länken mellan utbildningsföreträdare, lokalbokare, administrationen, campus och fakultetskansliet när det gäller hur våra lokaler används. Du hanterar lokalförfrågningar för event och samverkan och är även delaktig i eventplanering för HDK-Valand. Du bevakar användandet och stringensen i hur lokaler används, detta i samarbete med städ och vaktmästeri.

En del i rollen är att vara vår kontaktperson på brukarmöten med campus och fastighetsägare.

Du har kunskap kring systematiskt brandskyddsarbete och säkerhet och är konstnärliga fakultetens övergripande brandskyddssamordnare.

Du planerar, samordnar och beställer lokalutveckling och underhåll när det gäller våra lokaler för daglig drift. Du samordnar återinvestering av möbler, digital teknik i mötesrum och i samråd med Campus Service.

Du är ansvarig för schemaprocessen, planerar och driver utvecklingsarbetet när det gäller bokningsrutiner för lokaler och resurser i verksamheten. Du är ett stöd till kursansvariga och enhetschefer när det gäller planering. I planeringsarbetet av utbildning är du med och bevakar lokalbehovet samt följer upp. Du är även ett stöd till studierektor och vice prefekt när det gäller utredningar och uppföljningar av framtida strukturer och lokalnyttjande.

Arbetet är självständigt men i nära samarbete med övriga utbildningshandläggare, studierektor, programansvariga, enhetschefer och lärare. 

I rollen är du också representant i utvalda grupper och möten för projektet nya konst.

Detta är en ny roll hos oss på HDK-Valand. Arbetsuppgifterna kan komma att ändras och utvecklas med tiden.

 

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av liknande arbete, gärna inom högskolesektorn eller annan offentlig förvaltning. Du har förmåga och intresse att utveckla, följa upp på grund- och avancerad nivå samt har lätt för att skapa förståelse för de förutsättningar och ramverk som omger arbetet.

Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och förmåga att självständigt lösa arbetsuppgifter på ett strukturerat och serviceinriktat sätt. Du är van att själv ta ansvar för att prioritera och planera i ditt arbete.

Arbetet ställer stora krav på kommunikation inom och utanför verksamheten, så du har pedagogisk förmåga och kan både muntligen och skriftligen förklara processer och regelverk. Vi använder flera olika studieadministrativa verktyg och detta kräver en god förmåga att snabbt sätta sig in i olika digitala system. Vi ger god service och vägleder studenter, personal och allmänhet i utbildningsrelaterade frågor.

Anställning 
Anställningsform: Tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Omfattning: 100%

Placering: HDK-Valand, Göteborg

Tillträde: tidigast i augusti 2022

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Frågor om anställningen besvaras av:

Anna Blad, administrativ chef HDK-Valand

031-786 3082

anna.blad@akademinvaland.gu.se

Frågor om anställningsförfarandet besvaras av:

Anette Billström, personaladministratör 031-786 29 79

anette.billstrom@gu.se

 

Fackliga organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-06-10


Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024