Samordnare för lokalfrågor till Stadsarkivet

Samordnare för lokalfrågor till Stadsarkivet

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Välkommen till Stockholms stadsarkiv och avdelningen Verksamhetsstöd

Stockholms stadsarkiv är, på uppdrag av kulturnämnden, arkivmyndighet i staden med två läsesalar, en på Kungsklippan och en på Liljeholmskajen.

Stadsarkivet hanterar även statliga arkivhandlingar för länet på uppdrag av Riksarkivet. Där kan allmänheten besöka oss och beställa fram handlingar ur arkiven eller söka bland digitaliserat material i våra digitala läsesalar. Stadsarkivets huvudsakliga uppgift är att på olika sätt lämna ut allmän handling på begäran och utöva tillsyn över och lämna råd till stadens verksamheter.

Avdelningen Verksamhetsstöds huvudsakliga uppgift är att på olika sätt ge service till Stadsarkivets kärnverksamheter. I avdelningens ansvar ligger bland annat övergripande IT och telefoni, upphandlings- och avtalsfrågor, arbetsmiljö, kontorsservice samt Stadsarkivets verksamhetslokaler.

Nu behöver vi förstärka avdelningens resurser för att tillgodose de ökade behoven av service från kärnverksamheterna samt att Stadsarkivets centrala placering gör att efterfrågan också ökat på våra möteslokaler.

Vi söker dig som har en utpräglad servicekänsla och med ett leende på läpparna och fokus på problemlösning möter medarbetare och besökares behov inom Stadsarkivet!

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är varierande och innebär till exempel att ansvara för bokningar av våra mötesrum på båda verksamhetsplatserna (Kungsklippan och Liljeholmskajen). Du hanterar och administrerar bemanningen för varje bokning, utför övriga serviceuppgifter och administrerar faktureringen kopplad till bokningarna. I din roll ingår också att utföra IT-tekniska åtgärder som till exempel att felsöka utrustning, flytta på och/eller komplettera hårdvara som används i våra läsesalar och att vara ett IT-resursstöd inom andra områden på avdelningen, exempelvis dataregistrering. Vidare ingår andra arbetsuppgifter inom lokal- och kontorsservice och att vid behov utföra enklare hantverksjobb.

Vi värnar om vår goda arbetsmiljö genom att ha ett gott bemötande och vara hjälpsamma mot varandra. Hos oss är det roligt att jobba och vi värdesätter att då och då ha sociala aktiviteter tillsammans!

Vem söker vi?

Vi söker dig som tar ansvar och visar intresse för sitt arbetsområde och har förmågan att omsätta den energin till handlingskraft. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du bidrar till ett gott samarbete och en hög servicegrad genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, system och rutiner. För att trivas hos oss är det också av stor vikt att du är uthållig och har förmågan att analysera en situation för att på bästa sätt lösa den med ett användarorienterat perspektiv.

Du har:

- en gymnasial utbildning, men YH-utbildning inom teknik/it eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms som likvärdig är meriterande
- god datorvana och kunskap om digital kommunikation samt har erfarenhet av att hantera IT-teknik
- god vana av att självständigt söka information du behöver i ditt arbete
- god förmåga att uttrycka dig på svenska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Vi erbjuder

Som anställd hos oss erbjuds du generösa friskvårdsmöjligheter som en friskvårdstimme/vecka, massagetid 1 gång/månad, friskvårdsbidrag på 2000 kr/år (under 2022-2023 höjt till 5000 kr). Vi erbjuder flexibel arbetstid, lediga klämdagar och förkortad arbetstid på fredagar sommartid. Det finns möjlighet att arbeta på distans 1 dag/vecka. Läs mer om dina förmåner som anställd i Stockholms stad https://jobba.stockholm/formaner/

Vi är nyfikna på vem du är och vad du kan bidra med. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökanden.

Din ansökan

Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholm stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Övrigt

För denna rekrytering kan provanställning komma att tillämpas.

Vi kommer eventuellt lägga in arbetspsykologiska tester i slutet av rekryteringsprocessen.

Tjänsten kan komma att underkastas säkerhetsklassning på nivå 3.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Läs om Stadsarkivet på vår hemsida:

www.stockholm.se/stadsarkivet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stad, Stadsarkivet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 28 oktober 2022

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

IT-administratör

IT-administratör

21 november 2024