OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SAMORDNARE FÖR SIDAS RECEPTION OCH MÖTESSERVICE VID INFORMATIONSAVDELNINGEN, ref.nr 18/07
Sidas informationsavdelning har två huvudfunktioner.Den ena är att säkerställa att kommunikation används som ett verktyg i all Sidas verksamhet och används rationellt inom alla delar av biståndet.Den andra är att skapa intresse för och sprida kunskap om bistånd i Sverige.Sida har nyligen flyttat till nya funktionella lokaler på Valhallavägen.
Möten och seminarier är en viktig del av Sidas verksamhet.Sidas Mötescenter är en öppen mötesplats för Sidas medarbetare och externa aktörer i utvecklingssamarbetet.En viktig uppgift är att underlätta mötesadministrationen på Sida genom att samla alla funktioner som ska samverka; reception, mötesservice och möteskoordinering.Samordnaren för Sidas reception och mötesservice rapporterar direkt till avdelningschefen som också har det formella personalansvaret för medarbetarna.På Mötescentret arbetar totalt 6 personer.
För mer information om Sida se www.sida.se
ARBETSUPPGIFTER
Du har ansvar för:
- Sidas reception, mötesservice och mindre evenemang.
- Personalledning av dina medarbetare.
- Introducera och utbilda nya medarbetare.
- Budgetplanering och -uppföljning.
- Planering, schemaläggning, administration och uppföljning av reception och mötesverksamhet.
- Bokningssystemet med bokningar av mötesrummen och tillhörande tjänster.
- Att vid behov medverka i receptionen och som konferensvärd.
KVALIFIKATIONSKRAV
- Utbildning inom konferens- och evenemangsnäringen eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt.
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i chefsposition.
- Goda språkkunskaper i svenska och i engelska.
- Erfarenhet av datorstödda bokningssystem.
- God förmåga att överblicka situationer, dra slutsatser och att omsätta dessa i praktiken.
- Lyhörd med mycket god förmåga till samarbete och kommunikation.
- Hög social kompetens med ett utåtriktat och positivt sätt.
- God förmåga att leda och fördela arbete.
- Initiativrik, effektiv och har lätt för att prioritera.
- Förmåga till överblick och planering.
- Förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet bemötande.
MERITER
- Utbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt.