OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 22 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Konsulten kommer att vara en central samordnare för social hållbarhet för två av kundens projekt. Arbetet kommer att genomföras i nära samarbete med de hållbarhetssamordnare som redan arbetar i projekten. Hållbarhetssamordningen i projekten ska bedrivas enhetligt och effektivt vilket innebär att samarbete och samverkan ska prägla arbetssättet.
Samordning inom social hållbarhet innebär att skapa en överblick, struktur och prioritera sociala frågorna i projekt samt koordinera deltagande aktörers insatser mot projektets uppsatta sociala mål såväl som projektmål.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 3 års utbildning på högskolenivå med akademisk examen inom samhällsvetenskap, samhällsbyggnad, miljö, hållbarhet eller motsvarande.
- Minst 10 års arbetslivserfarenhet.
- Minst 5 års erfarenhet av arbete med social hållbarhet i bygg- och anläggningsprojekt, fordonsprojekt och/eller samhällsbyggnadsprojekt. Med social hållbarhet avses diskriminering, jämställdhet, jämlikhet, barns rättigheter, social inkludering och arbetssrättsliga villkor vid upphandling.
- Erfarenhet av strategisk och övergripande hållbarhetssamordning. Detta innefattar att arbeta fram strategier, processer, rutiner och planer för hållbarhetsarbetet.
- Erfarenhet från arbete med SKB (och/eller sociala konsekvensanalyser) som SKB-samordnare, SKB-handläggare och/eller beställare av SKBer.
- Erfarenhet av arbete med lokaliseringsutredningar där sociala aspekter vägs in som alternativskiljande.
- Erfarenhet av framtagning och/eller uppföljning av sociala krav i offentliga upphandlingar.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström