OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är samhällsfrågor, infrastruktur och utvecklingsfrågor något du brinner för? Drivs du av att samordna, hålla ihop processer och vara en nyckelspelare? Vill du vara delaktig i ett samarbete mellan kommunerna? Då ska du söka till oss.
Stockholm Nordost (STONO) är ett frivilligt, politiskt drivet samarbete mellan kommunerna Danderyd, Norrtälje, Täby, Vallentuna, Vaxholm och Österåker.
Genom STONO driver kommunerna gemensamt tillväxt och utvecklingsfrågor som ligger i alla sex kommunernas intresse. Det handlar framför allt om transport, infrastruktur ,näringsliv, och boende.
Den gemensamma visionen handlar om att bygga vidare på och utveckla goda och varierade miljöer samt att ta till vara lägen nära kollektivtrafik . Knyta samman de sex kommunernas bostads- och arbetsmarknader med varandra och med övriga regionen, så att fler kan välja att resa hållbart. Erbjuda företag goda möjligheter att etablera sig och utvecklas liksom fler arbetstillfällen och karriärmöjligheter.
STONO styrs av en politisk ledningsgrupp. En ledningsgrupp bestående av kommundirektörerna ansvarar för verkställigheten. Ordförandeskapet roterar mellan kommunerna vartannat år. Tjänsten som samordnare för STONO är dock är placerad i Vallentuna kommun som arbetsgivare, oavsett vilken kommun som innehar ordförandeskapet.
Arbetsuppgifter
Som samordnare är uppdraget att stödja och hålla ihop och driva samarbetet framåt. Du blir den sammanhållande länken i Stockholm Nordost organisation.
Du arbetar utifrån Stockholm Nordosts aktivitetsplan och arbetsuppgifterna består exempelvis i att bereda och föredra ärenden vid interna och externa möten, skriva yttranden/remissvar samt ta fram underlag och kommunikationsmaterial. I rollen ingår det att företräda och bevaka STONOs intressen vid olika regionala samverkansmöten, informera om samarbetet både inom kommunerna och i externa sammanhang samt bedriva påverkansarbete. Exempel på externa parter är Trafikförvaltningen, Region Stockholm, Trafikverket och Arlandaregionen.
Därutöver tillkommer administrativa uppgifter så som verksamhetsplanering och uppföljning av verksamhet, viss upphandling samt att sammankalla till och föra mötesanteckningar från interna möten.
Som stöd till uppdraget finns, och som samordnaren sammankallar, en etablerad trafik- och översiktsplanerargrupp inom organisationen.
Bemötande, tillgänglighet och fokus på kunden är viktigt för vårt arbete med resultat och ökad kvalitet.
Kvalifikationer
• Relevant akademisk examen.
• Erfarenhet från politiskt styrd organisation
• Meriterande med kunskaper om transportinfrastrukturens planeringssystem och dess finansiering
• Meriterande med kunskaper om Stockholm Nordost kommuner
• Kunskaper om Trafikförvaltningen, Region Stockholm, Trafikverket och Regeringskansliets organisation
• Eget driv och god kommunikativ förmåga både skriftligt och verbalt
• Förmåga att skapa strategier för påverkansarbete och leda genomförandet
• Förmåga att planera och leda arbetet med upphandling, kommunikation och administrativt stöd.
Personliga egenskaper
• Du arbetar mot resultat genom att du visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar och utvecklar lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande och du stärker dina kollegor när det syns även hos dem.
Information om processen
I Vallentuna kommun har vi en professionell verksamhet, som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, samarbete och allas lika värde genomsyrar vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Vi vill ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Anställningen är tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vallentuna kommun använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Vi använder oss av testning i urvalet för att på ett fördomsfritt sätt kunna bedömma de egenskaper som är viktiga för tjänsten. För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du uppfylla kvalifikationskraven och genomföra testerna innan sista ansökningsdag.
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 7/3-21.
För mer information kontakta: Kommundirektör Victor Kilén, victor.kilen@vallentuna.se
Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fuchs, Kostchef
08-587 852 11
Malin Engström, Biträdande kostchef
08-587 852 13
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström, Arbetslagsledare
08-587 852 27
Annika Sjöström Segerhjelm, Arbetslagsledare
08-587 852 62
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Linnea Olsson, musiklärare
Pernilla Sjöström Nisell, Biträdande rektor
08-587 852 27
Jan Eriksson, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström Nisell, Bitr rektor
08-587 852 27