OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska kyrkan har ett antal stora administrativa stödsystem för sin verksamhet, såsom Kyrkobokföringssystemet, Kyrknätet, Organisationsregistret samt Kollekt- och betalsystemet. Systemen är gemensamma för och används av församlingar och stift i hela Svenska kyrkan. Kanslistöd är ett arbetslag om f.n. fyra personer som ger support via telefon och e-post till alla användare av dessa administrativa system. Arbetsuppgifter: I rollen som samordnare kommer du att fungera som arbetsledare för arbetslaget. Du ansvarar för utveckling och kvalitetssäkring samt kompetens- och metodutveckling. Du arbetar i nära samråd med förvaltarna för de administrativa systemen. Kvalifikationer: Vi ser gärna att du är högskoleutbildad inom samhällsvetenskap, gärna med en pedagogisk profil. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en god förmåga att leda andra. Du är serviceinriktad och trivs i en föränderlig verksamhet. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att Du delar Svenska kyrkans värderingar.