OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fordonsenheten, Kommunservice
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Enheten för kommunservice är en del av Kommunstyrelsens förvaltning som har till uppgift att tillhandahålla service inom kommunkoncernen, men också till medborgarna i Västerviks Kommun. Det finns cirka 130 personer anställda inom enheten. Enheten har internt, förutom fordonsenheten, bl.a. hand om kommunens lönehantering, IT, kostverksamhet, exempel på verksamheter som riktar sig till medborgarna i kommunen är konsumentrådgivning och lokalbokning.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombinerad tjänst där du både arbetar med administration och daglig hantering av våra fordon. I tjänsten ingår även att utveckla verksamheten så att den möter våra kunders framtida behov och de miljömål som kommunen arbetar mot. En utmaning i tjänsten är att hitta nya logistiska lösningar för de olika resor som görs inom Västerviks kommun.
Administration
Ansvara för och säkerställa
- kontakter med våra interna och externa kunder
- kontakter med försäkringsbolag och vår leasingpartner
- bokningar av fordon
- bränslekortshantering
- beställning och avveckling av fordon,
- skadehantering och försäkringsärenden
Ekonomi
- fakturahantering samt uppföljning av verksamhetens resultat
Operativt arbete
- ansvara för kontakter med olika verkstäder samt för att våra fordon sköts på ett ekonomiskt sätt
Din kompetens
Gymnasieexamen och erfarenhet inom fordonsområdet. Du bör ha arbetat med logistikfrågor och även ha arbetat i olika administrativa system med anknytning till fordonsadministration. Ett krav är att du har B- körkort och kör aktivt.