Samordnare Funktionsstöd i Mölndals stad

Samordnare Funktionsstöd i Mölndals stad

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård.


ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare hos oss har du ett roligt och meningsfullt arbete med stort ansvar. Ditt uppdrag är att avlasta både enhetschef och dennes enheter med administrativt stöd. I samråd med enhetschef planerar och organisera du det dagliga arbetsflödet i verksamheten. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av bemannings- och schemaplanering, inköp och fakturahantering samt att vara delaktig i korttidsrekryteringar med stöd av vår vikarieenhet.

Du kommer att vara ett stöd till medarbetare i att planera, utföra och dokumentera service-och omsorgsinsatser till våra brukare i deras hem. Vårt arbetssätt präglas av ett salutogent synsätt, vilket innebär att ge personligt stöd utifrån individuella behov och förutsättningar.

Som samordnare är du en viktig nyckelroll för verksamheternas utveckling framåt. För att lyckas i rollen behöver du ha kunskap om verksamhetens grunduppdrag och en stor förståelse för hur offentlig verksamhet bedrivs. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta nära dina kollegor i täta samarbeten.


KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten:
• Utbildning - relevant vidareutbildning med inriktning mot administrativa arbetsuppgifter, exempelvis eftergymnasial administratörsutbildning.
• Erfarenhet av att ha arbetat med administrativt arbete och bemanningsplanering, gärna från flera och större enheter.
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
• Goda datorkunskaper.

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av schemaläggningsprogrammet Time Care Planering samt gått utbildning i detta.
• Erfarenhet av att ha arbetat som samordnare inom vård och omsorg, gärna inom funktionsstöd.
• Erfarenhet av och/eller kunskap inom personalområdet exempelvis kring arbetsmiljö och arbetstid.
• Dokumenterad erfarenhet av att lägga beställningar i Proceedo.

Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du har förmåga att delge information såväl muntligt som skriftligt och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Det är viktigt att du utöver detta har förmågan att arbeta självständigt och strukturerat och se till att arbetet slutförs på ett organiserat och metodiskt sätt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I den här rekryteringsprocessen arbetar vi med löpande urval och du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag och att vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Innan en eventuell anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Vi kommer också att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Theandersson
031-278005
Kommunal Mölndal
031-27 10 81 / 27 11 82
Karin Eriksson
031-315 28 11
Benny Lindholm

Huseina Kamrudin

Mariette Petric

Simona Gaspar
031-315 28 26
Ing-Marie Videcél
031-315 27 42
Britt Kristiansson

Birgitta Bergqvist, Akademikerförbundet SSR
031-315 10 95

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024