OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad samordnare som vill vara en del av en verksamhet där vi arbetar mest av allt för andra, men även för varandra.
Hemtjänsten samt vård- och omsorgsboende är två verksamheter i Skellefteå kommun som kräver god planering och snabb omställningsförmåga. Där spelar du som samordnare en viktig roll.
ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare inom hemtjänst och vård- och omsorgsboende bidrar du aktivt till att verksamheten följer ramarna och når målen genom att koordinera och planera. Precis som alla medarbetare inom vård och omsorg har samordnaren individen i fokus.
Samordnare inom hemtjänsten arbetar bland annat med att:
- vara mottagare av uppdrag från beslutsenheten och hantera ärenden från sjukhuset
- planera bemanning på både kort och lång sikt tillsammans med chef och övriga samordnare inom samarbetsområdet
- matcha befintliga resurser med behov
- viss vård- och omsorgsarbete, om behov uppstår
Samordnaren kommer samarbeta med flera hemtjänstchefer samt samordnarkollegor.
Som stöd finns verksamhetssystem med god möjlighet att skapa struktur, plocka ut statistik som beslutsunderlag.
I rollen som samordnare arbetar man mot flera hemtjänstområden över hela kommunen, placering enligt överenskommelse. En del av arbetstiden kommer att vara riktad mot Lövånger och resterande mot andra hemtjänstområden
Arbetet är på heltid, viss helgtjänstgöring ingår.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en god administrativ förmåga och kan strukturera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Du har förmåga att använda olika digitala verktyg och sätter dig snabbt in i olika system. Du är tydlig i din kommunikation i svenska i både tal och skrift. Relevant utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg är meriterande, liksom erfarenhet av schemaläggning, personalplanering eller annat administrativt arbete.
Som samordnare behöver du vara skicklig på att strukturera arbetet samt att skapa och upprätthålla planeringar. Eftersom verksamheten varierar mycket från dag till dag krävs att du är bra på att hitta lösningar på problem samt är flexibel och kan ställa om till nya förutsättningar.
För att lyckas i uppdraget krävs en bra samarbetsförmåga samtidigt som du driver ditt arbete framåt på ett självständigt sätt.
I rollen som samordnare kommer du arbeta mot ytterområden och kan ibland behöva vara på plats. Därför krävs körkort och tillgång till egen bil.
ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.
Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.
Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.