OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett hemtjänstföretag som finns i Haninge, Täby och Tyresö.
Vi söker dig som vill arbeta som samordnare på vårt kontor i Täby. Vi har funnits i Täby ett år och växer hela tiden.
I rollen som samordnare ingår att lägga scheman, ta mot nya kunder, svara i telefon, prata med kunder, ha god kontakt med biståndshandläggare, planera personal på olika scheman, skriva genomförandeplaner, ha bra kontakt med personalen, arbeta i våra olika datasystem med mera.
*Du behöver ha en slutförd omsorgsutbildning på gymnasienivå eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Minst 36 månader, sammanhängande praktisk erfarenhet som arbetsledare heltid inom äldreomsorg och/eller personer med funktionsnedsättning med utgångspunkt från socialtjänstlagen.
• Ingående kunskaper om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter och allmänna råd.
• Dokumenterad erfarenhet av administration och datorvana. Behärska svenska språket i tal och i skrift. Det innebär kunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1-C2 enligt Europarådets språkskala (Europeiska rådet: Gemensamma europeiska referensramen för språk (CEF)).
*Du ska kunna arbeta i Excel. Merit är om du kan Epsilon, Phoniro och Combine och har arbetat inom hemtjänst. Körkort är ett måste då du kommer åka på kundbesök.
Välkommen med din ansökan!