Samordnare hemtjänst

Samordnare hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya samordnare?

Vi söker en erfaren, engagerad, noggrann och resultatinriktad samordnare till vår hemtjänstenhet i Ektorp i Nacka.

I den här rollen kommer du dels att ha ett övergripande ansvar tillsammans med en kollega för bemanningen i hela verksamheten samt att du ansvarar för ett team av medarbetare och planeringen av kundinsatserna och medarbetarna i ett specifikt geografiskt område.

Vårt team av samordnare består idag av fyra erfarna medarbetare på kontoret som tillsammans ansvarar för den administrativa planeringen av totalt ca 70 medarbetare och +200 kunder. Vi har delat in Nacka i fyra geografiska områden med en samordnare för varje område. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ men att du även är en lagspelare. Du ansvarar för att våra kunders insatser är planerade på ett så effektivt sätt som möjligt och att kunderna får den beviljade hjälpen i form av omsorg och service med bästa kvalitet.

Du sätter såväl kunderna och dina medarbetare i ditt team i centrum och du har förmågan att arbeta systematiskt, logiskt och innovativt. Genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt skapar du goda relationer med medarbetare, kunder och dess anhöriga, företagsledning, biståndshandläggare, hemsjukvården, ASIH med flera för att se till att företaget är ett fortsatt attraktivt och självklart val för kunden och dess närstående. Du skall ha en stark drivkraft till att fortsätta utvecklingen av vår verksamhet.

Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för planering och att ta hand om andra människor som behöver omsorg och stöd i sin vardag.

Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Ektorp Centrum i Nacka. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör.

Dina arbetsuppgifter:
Arbetet består i huvudsak av administrativa uppgifter.

Schema- och kundinsatsplanering
Uppföljning och attesteringar av kundtider
Besöka nya kunder och göra genomförandeplaner
Uppföljningar med befintliga kunder och kontakt med anhöriga
Kvalitetsuppföljning med medarbetare
Leda ditt team av medarbetare
Övriga administrativa uppgifter på kontoret
Att själv ta kundinsatser vid behov och där ”luckor” uppstår

Du kommer att arbeta i nära relation med övriga samordnare samt verksamhetsledning.

Kvalifikationer:
Minst 1 års erfarenhet av arbete som samordnare/planerare inom hemtjänst som innefattar:

- Administrativt arbete
- Schema- och kundinsatsplanering
- Bemanning
- Vård- och omsorgsutbildning (usk) motsvarande Nacka Kommuns krav
- God PC vana och goda kunskaper i av att arbeta i schemaläggningsprogam inom omsorg som t.ex. Epsilon, Carefox samt WFM system som Quinyx eller liknande samt Microsoft 365, Excel och Word
- God kunskap och erfarenhet av socialtjänstlagen i praktiken
- Gott ordningssinne, vara strukturerad och ha egen drivkraft att utveckla dig själv och verksamheten
- Körkort B


Egenskaper:
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som förmåga att leda och samarbeta med medarbetare och att samarbeta med verksamhetsledningen och att upprätthålla ett gott samarbete med vår uppdragsgivare. Som person är du positiv och ser möjligheter före hinder. Du är utåtriktad, ordningsam och strukturerad och har förmåga att se framåt och arbeta såväl självständigt som i team. Du har ett flexibelt och kreativt arbetssätt samt förmåga att arbeta resultatinriktat samt att se helheten i verksamheten/företaget.

Arbetstid:
Vardagar kl. 07:30-16:30, en timmes rast

Arbetsställe:
Ektorp, Nacka

Tillträde:
Senast 20 december 2022 eller efter överenskommelse.
Intervjuer och urval sker löpande.

Om oss:
Annelies Hemtjänstteam är ett privat företag grundat 2003 och som bedriver hemtjänst i Nacka på uppdrag av Nacka Kommun. Idag är vi 75 medarbetare som hjälper ca 200 kunder.

Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i fyra olika geografiska områden i Nacka.

Vi är på gång att nå en Stjärnmärkning inom demenssjukdomar där våra medarbetare just nu utbildas via Svenskt Demenscentrums utbildningsprogram. Vår målsättningen är att ha en spetskompetens inom området.

Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar och el-cyklar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Tjänstepension erbjuds till alla tillsvidareanställda utbildade undersköterskor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Annelies Hemtjänstteam
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2022
  • Ansök senast: 3 oktober 2022

Liknande jobb


Undersköterska

14 november 2024

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

14 november 2024

14 november 2024