OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ameli Omsorg AB är en privat hemtjänst som varit verksam sedan år 2018 i Skövde. Vi söker nu en samordnare som sköter olika administrativa uppgifter samt schemaläggning.
Meriterande om du har en högskoleutbildning inom vård och omsorg alternativt på gymnasienivå.
Viktigt att du har kunskap om kvalitetskraven inom SoL och HSL gällande hemtjänst.
Samordnartjänsten är en arbetsledarfunktion där ditt arbete kommer att präglas av verksamhetens rutiner och riktlinjer. I den här rollen kommer du först och främst att ansvara för administrativa och operativa processer kring kunder. Samordning av personal rörande den dagliga driften som innefattar daglig bemanning, schemaläggning och planering samt ge handledning till medarbetarna gällande dokumentation och det dagliga arbetet. Vidare kommer du att ha kontakt med biståndshandläggare, rehab, sjuksköterskor, anhöriga, kunder och andra samarbetspartners. Du är direkt underställd VD/EC och Vice VD.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och du ska kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ta egna beslut. Du bör vara en god organisatör och kunna se helheten. Du behöver vara lyhörd, tydlig och ha en god samarbetsförmåga. Du tycker om att ta ansvar och är lösningsfokuserad. Du behöver ha en rak kommunikation och du ska vara drivande och ha en vilja att tillsammans med chef och övrig personal vidareutveckla vår verksamhet.
För rollen behöver du tidigare jobbat med schemaläggning, rekrytering, personalplanering och insatsplanering och har goda kunskaper i systematiskt arbetsmiljöarbete. För att lyckas i detta uppdrag behöver du vara flexibel och ha förmågan att snabbt anpassa till nya omständigheter och ta initiativ för att nå gemensamma mål. Du har ett coachande förhållningssätt gentemot dina medarbetare och entusiasmerar dem att tillsammans med dig nå förväntade resultat - allt med brukarnas bästa i fokus.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi som arbetar här har alltid individens behov i centrum och
samverkar för att uppnå bästa resultat enligt IBIC.
Det är meriterande om du har kunskap i Lifecare, phoniro, appva och Carefox. God datavana och tidigare arbete inom samordning eller planering är ett krav.