OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som samordnare i hemtjänsten är du en nyckelperson i den dagliga planeringen. Dina arbetsuppgifter består i att schemalägga och bemanna så att våra kunder får den beviljade omsorgen och service med bästa kvalitet. I din roll ingår även att ta emot och fördela insatser, följa upp och revidera genomförandeplaner, handleda nyanställda, diverse administration och fakturering samt att samverka med interna såväl som externa kontakter såsom, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och anhöriga.
Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta, då det är en stor del av ditt dagliga arbete. Detta innefattar att du har datorvana, kan tolka och planera utifrån biståndsbeslut samt kunna se lösningar och tycka att det är roligt. Du har även förmåga att se helheter i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har undersköterskeutbildning samt minst 2 års praktisk erfarenhet av samordnarrollen inom hemtjänst/äldreomsorg. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet och ha lätt för att lära dig nya system. Vi ser gärna att du har erfarenhet att arbeta i Carefox och Lifecare.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som förmåga att samarbeta. Som person är du positiv och ser möjligheter före hinder. Du bidrar till en god arbetsmiljö på arbetsplatsen, är kommunikativ, strukturerad och har förmåga att arbeta såväl självständigt såväl som i team.
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Är du intresserad av att veta mer om oss, besök gärna vår hemsida https://sjostromshemservice.se/