OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Vård och omsorg består av hemvård, hemsjukvård, LSS och särskilt boende. För att hitta de bästa individuella lösningarna arbetar vi i tvärprofessionella team. I utvecklingsarbetet ligger fokus på digitala lösningar som förenklar vardagen för medarbetare och hjälper till att säkerställa en god kvalité för medborgarna.
Vill du vara med och utveckla omsorgen så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?
Vår värdegrund visar vad Burlövs kommun står för och vilka värden som är grundläggande i och för vår verksamhet.
• Bemötande - Vi ger ett bra och positivt bemötande. I våra kontakter utgår vi från medborgarnas behov. Vi är lyhörda, visar omtanke och försöker att ge det där lilla extra.
• Förtroende - Vi ger tydlig information och är professionella i alla kontakter. Vi är sakliga och korrekta. Vi ger inte löften som vi inte kan hålla. Det vi lovar håller vi.
• Delaktighet - Vi möjliggör dialog. Vi välkomnar synpunkter på kommunens verksamhet och service bland annat via kommunens hemsida.
• Tillgänglighet - Det är lätt att komma i kontakt med oss och sätten att nå oss är många via personliga möten,
röstsamtal, e-post, hemsida och sociala medier.
• Likabehandling - Vi bemöter alla på ett likvärdigt sätt med respekt, vänlighet och förståelse.
ARBETSUPPGIFTER
De prioriterade samordnaruppgifterna är schemaplanering och uppföljning av utfört arbete. Allt ditt arbete gör du i dialog med kollegor och chef. Vi är ett team som skapar samsyn och ett gemensamt strukturerat arbete som är till fördel för brukarna, kvaliteten och kollegor. Du ska ha en helhetssyn på verksamheten och förväntas vara pådrivande i det löpande kvalitetsarbetet, samt stötta dina kollegor i detta. I arbetet ingår även social dokumentation samt kontakt med interna och externa aktörer.
Som samordnare följer du fastställda rutiner och processer samt arbetar utifrån arbetsgivarens värdegrund.
KVALIFIKATIONER
Du har utbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning och du ska ha erfarenhet av att ha arbetat som samordnare tidigare. Du har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav. Vidare har du erfarenhet av att ha arbetat i verksamhetssystem inom samordnad planering, LifeCare, bemanning och personal/löner.
Vidare ser vi att du är:
• Stresstålig - Förmåga att hantera många bollar i luften samtidigt. Lugn och stabil i stressade situationer. Prioriterar rätt frågor trots att det händer mycket runt omkring.
• Modig - Förmåga att vara människokännare och lyhörd, samtidigt som du är modig i beslutsfattande.
• Lösningsfokuserad - Ser varje fråga som dyker upp som en möjlighet att lösa. Göra det lilla extra som krävs för att hålla god kvalitet.
• Kommunikativ - Lyhörd och säkerställer att budskapet har gott fram till såväl brukare, anhöriga och medarbetare.
• Flexibel - Förmåga att anpassa dig till nya situationer och ingångsvärden för att sedan kunna ta beslut.
För att fungera optimalt i rollen ser vi att du behöver ha ovanstående egenskaper och relevant erfarenhet för att komplettera vårt team.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.