Samordnare Hemvården

Samordnare Hemvården

Arbetsbeskrivning

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Vård och omsorg består av hemvård, hemsjukvård, LSS och särskilt boende. För att hitta de bästa individuella lösningarna arbetar vi i tvärprofessionella team. I utvecklingsarbetet ligger fokus på digitala lösningar som förenklar vardagen för medarbetare och hjälper till att säkerställa en god kvalité för medborgarna.

Vill du vara med och utveckla omsorgen så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?

ARBETSUPPGIFTER
De prioriterade samordnaruppgifterna är schemaplanering och uppföljning av utfört arbete. Ditt arbete gör du i dialog med kollegor och chef. Vi är ett team som skapar samsyn och ett gemensamt strukturerat arbete som är till fördel för brukarna, kvaliteten och kollegor. Du ska ha en helhetssyn på verksamheten och förväntas vara pådrivande i det löpande kvalitetsarbetet, samt stötta dina kollegor i detta. I arbetet ingår även social dokumentation samt kontakt med interna och externa aktörer.

Som samordnare följer du fastställda rutiner och processer samt arbetar utifrån arbetsgivarens värdegrund.

KVALIFIKATIONER
Du har utbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat som samordnare tidigare. Du har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav. Vidare har du erfarenhet av att ha arbetat i verksamhetssystem inom samordnad planering, LifeCare, bemanning och personal/löner.

Vidare ser vi att du är:
• Stresstålig - Förmåga att hantera många bollar i luften samtidigt. Lugn och stabil i stressade situationer. Prioriterar rätt frågor trots att det händer mycket runt omkring.

• Modig - Förmåga att vara människokännare och lyhörd, samtidigt som du är modig i beslutsfattande.

• Lösningsfokuserad - Ser varje fråga som dyker upp som en möjlighet att lösa. Göra det lilla extra som krävs för att hålla god kvalitet.

• Kommunikativ - Lyhörd och säkerställer att budskapet har gott fram till såväl brukare, anhöriga och medarbetare.

• Flexibel - Förmåga att anpassa dig till nya situationer och ingångsvärden för att sedan kunna ta beslut.

För att fungera optimalt i rollen ser vi att du behöver ha ovanstående egenskaper och relevant erfarenhet för att komplettera vårt team.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun, Hemvården 1-2
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 20 april 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024