OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar växer och vi är snart 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.
Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en person som drivs av utmaningar och att finna lösningar? Har du ett öga för logistik, bemanning och ekonomi? Sök då tjänsten som samordnare för Rockneby hemtjänst.
Som samordnare har du ett nära samarbete med teamets samordnare och enhetschefer. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov och ekonomi. I dina arbetsuppgifter ingår schemaläggning i Time Care Multiacess, daglig planering i Lifecare samt bokningar för vikarietillsättning i Time Care pool. Du har ett delegerat ansvar från enhetschef att tillsätta vikarier och beordra in personal samt är mottagarfunktion när det gäller sjuk- och friskanmälan. I arbetet som samordnare kommer du även att aktivt delta i omsorgsarbete upp till 50 % vilket kommer att läggas ut både planerat i schemat men även vid akut frånvaro.
KVALIFIKATIONER
Som person är du driven, serviceinriktad och självgående. Du är en person som trivs med att arbeta i högt tempo med snabba omställningar och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Det är viktigt att du vill arbeta för en positiv anda och god arbetsmiljö i arbetslaget. Du har förmågan att se hur planering av arbetet hänger ihop med ekonomin. Vi förutsätter att du har viljan att bidra till verksamhetens utveckling och att skapa en bra och trygg omsorg för våra omsorgstagare.
Befattningen ställer höga krav på datorvana och förmågan att se hur systemen samverkar med varandra. Du som söker har minst en treårig gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Gärna med påbyggnad inom logistik, ekonomi eller socialt arbete. Du ska ha erfarenhet från vård och omsorgsarbete och det är meriterande om du tidigare har arbetat med planering och logistik.
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi intervjuar löpande under ansökningsperioden, så avvakta inte med att skicka in din ansökan.
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.