Samordnare i äldreomsorg

Samordnare i äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Kalmar växer och vi är snart 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.

Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.

Team 4 har verksamhet i områdena Kvarnholmen, Varvsholmen, Ängö, Lindö, Norrgård, Malmen, Bremerlyckan, Gamla stan, Södercentrum, Stensö och Tegelviken. I teamet finns det 5 hemtjänstenheter, 1 Teampool och 2 omsorgsboenden.



ARBETSUPPGIFTER
Vi i Team 4 söker dig som är lösningsfokuserad och har förmågan att se hur planering av arbetet hänger ihop med ekonomin.

Uppdraget som samordnare inom vård-och omsorg innebär höga krav på kundfokus/professionellt bemötande, samarbete, prioritering och planering. Du ska utifrån ett helhetsperspektiv arbeta efter verksamhetens behov och ekonomiska ramar.

Det är av stor vikt att du är bekant med verksamheten och på så sätt kan hantera frågor och även vara ett stöd för personal och enhetschef. Som samordnare har du ett nära samarbete med medarbetare, övriga samordnare i teamet samt enhetschef.

I ditt uppdrag som samordnare ingår att vara mottagarfunktion genom att bland annat ta emot frånvaro- och friskanmälan samt lägga in bokningar i systemet Time Care Pool. Du ska vara behjälplig med att ta emot och verkställa HSL-beslut samt beställning enligt IBIC i Life Care.

Planeringsfunktionen innebär bland annat att planera och fördela ut insatser utifrån beställning i Life Care planering samt uppdatering av information i verktyget. Att göra enhetens schema i Time Care MultiAccess. Planera och tillsätta frånvaro i MultiAccess och Time Care Pool. Du har också ett delegerat ansvar från enhetschef att vid behov revidera planeringen och tillsätta vikarier samt beordra in personal.

I uppgiftslämnarfunktionen ingår att dokumentera och ansvara för veckoplaneringen, rapportering till andra professioner. I supportfunktionen kommer du att vara medarbetarna behjälplig i de verktyg som används inom verksamheten.

I samordnarens anställning kan omvårdnadsarbete ingå och i tjänsten ingår arbete under dag, kväll och helg.


KVALIFIKATIONER
Som person är du stresstålig, serviceinriktad och självgående. Du är en person som trivs med att arbeta i högt tempo och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Det är viktigt att du vill arbeta för en positiv anda och god arbetsmiljö i arbetslaget. Vi förutsätter att du har viljan att bidra till verksamhetens utveckling och att skapa en bra och trygg omsorg till våra omsorgstagare.

Befattningen ställer höga krav på datorvana och du har förmåga att se hur system samverkar med varandra. Du har erfarenhet av att växla mellan arbete i ett flertal system.

Du som söker har undersköterskeutbildning och erfarenhet från vård- och omsorgsarbete. Gärna med påbyggnad inom logistik och ekonomi. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med planering och logistik.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi intervjuar löpande under ansökningsperioden, så avvakta inte med att skicka in din ansökan.

För att kunna komma i fråga för en anställning inom omsorgsförvaltningen i Kalmar kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024