OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.
Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.
Omsorgsförvaltningen är geografiskt uppdelad i fyra team. Aktuell tjänst är placerad i team 2 som arbetar i norra delarna av centrala Kalmar. Våra primära upptagningsområden är Ljusstaden, Berga och Norrliden. I teamet finns det två hemtjänstenheter, två vård- och omsorgsboenden samt fyra nattenheter som arbetar mot boende.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ny samordnare för våra nattenheter till vårt team. I teamet arbetar för närvarande sju stycken samordnare som blir dina närmsta kollegor. Samordnaren ingår i vår administrativa del av teamet och är en central funktion i vårt planerings- och verksamhetsarbete. Samordnarens roll är indelad i fyra funktioner; mottagarfunktion, planeringsfunktion, uppgiftslämnarfunktion samt supportfunktion. Även andra administrativa uppgifter ingår i uppdraget.
Mottagarfunktionen syftar till att vara kontakt för personalen vid sjuk- och friskanmälan, vara behjälplig att ta emot och verkställa HSL-beslut samt verkställa beställningar på insatsbeslut från biståndshandläggaren.
Planeringsfunktionen innebär främst att tillsätta vikarier där det uppstått frånvaro samt att göra personalens schema för aktuell enhet/enheter. Samordnaren ansvarar tillsammans med enhetschef att planeringen av enhetens resurser är i linje med enhetens budget. Planeringsfunktionen innebär även att planera och fördela ut insatser till personal utifrån beställningen från biståndshandläggaren samt uppdatering av information i våra verksamhetsverktyg. Som samordnare har du också ett delegerat ansvar från enhetschef att vid behov revidera verksamhetens planering, tillsätta vikarier samt beordra in personal.
I uppgiftslämnarfunktionen ingår att dokumentera och ansvara för enhetens veckoplanering samt vara kontaktperson till andra professioner som vi kommer i kontakt med i vår verksamhet. I supportfunktionen kommer du att vara medarbetarna behjälplig i de verktyg som används inom verksamheten.
I samordnarens anställning kan omvårdnadsarbete ingå och i tjänsten ingår arbete under dag, kväll och helg. Aktuell tjänst är som samordnare för teamets nattenheter (Varvet, Stensberg, Jungmansgården och Vänskapens väg), vilket blir ditt huvudansvar men i tjänsten innebär även att täcka för andra samordnare vid deras frånvaro.
För att arbetet ska fungera på bästa sätt är det av stor vikt du som söker är bekant med verksamheten och på så sätt kan hantera frågor och även vara ett stöd för personal och enhetschef. Som samordnare har du ett nära samarbete med medarbetare, övriga samordnare i teamet samt enhetschef.
KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som samordnare är det av stor vikt att du är lösningsfokuserad och har god förståelse för hur en verksamhetsplanering hänger ihop med verksamhetens ekonomi. Uppdraget ställer höga krav på kundfokus och professionellt bemötande, samarbete och strukturering av dina arbetsuppgifter.
Som person är du stresstålig, serviceinriktad och självgående. Du är en person som trivs med att arbeta i högt tempo och värderar en positiv anda och en god arbetsmiljö i arbetslaget. En förutsättning är att du har viljan att bidra till verksamhetens utveckling och att skapa en bra och trygg omsorg till våra omsorgstagare.
Befattningen ställer höga krav på datorvana och du har förmåga att se hur system samverkar med varandra. Du har erfarenhet av att växla mellan arbete i ett flertal system.
Du som söker har undersköterskeutbildning och erfarenhet från vård- och omsorgsarbete. Gärna med påbyggnad inom administration. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med planering och logistik och framförallt i programmen Time Care Pool, Time Care Multiaccess, Lifecare samt Lifecare planering.
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.