Samordnare i äldreomsorg, Team 2

Samordnare i äldreomsorg, Team 2

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.

Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker samordnare för en visstidsanställning till vårt Team för en av våra dagenheter samt nattenheter. I teamet arbetar för närvarande sju stycken samordnare som blir dina närmsta kollegor. Samordnaren ingår i vår administrativa del av teamet och är en central funktion i vårt planerings- och verksamhetsarbete. Samordnarens roll är indelad i fyra funktioner; mottagarfunktion, planeringsfunktion, uppgiftslämnarfunktion samt supportfunktion. Även andra administrativa uppgifter ingår i uppdraget.

Mottagarfunktionen syftar till att vara kontakt för personalen vid sjuk- och friskanmälan, vara behjälplig att ta emot och verkställa HSL-beslut samt verkställa beställningar på insatsbeslut från biståndshandläggaren.

Planeringsfunktionen innebär främst att tillsätta vikarier där det uppstått frånvaro samt att göra personalens schema för aktuell enhet/enheter. Samordnaren ansvarar tillsammans med enhetschef att planeringen av enhetens resurser är i linje med enhetens budget. Planeringsfunktionen innebär även att planera och fördela ut insatser till personal utifrån beställningen från biståndshandläggaren samt uppdatering av information i våra verksamhetsverktyg. Som samordnare har du också ett delegerat ansvar från enhetschef att vid behov revidera verksamhetens planering, tillsätta vikarier samt beordra in personal.

I uppgiftslämnarfunktionen ingår att dokumentera och ansvara för enhetens veckoplanering samt vara kontaktperson till andra professioner som vi kommer i kontakt med i vår verksamhet. I supportfunktionen kommer du att vara medarbetarna behjälplig i de verktyg som används inom verksamheten.

I samordnarens anställning kan omvårdnadsarbete ingå och tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helg. Aktuell tjänst är som samordnare för teamets dagenheter (Vänskapens väg äldre) samt våra nattenheter (Varvet, Stensberg, Jungmansgården och Vänskapens väg), vilket blir ditt huvudansvar men i tjänsten ingår även att täcka för andra samordnare vid deras frånvaro.

För att arbetet ska fungera på bästa sätt är det av stor vikt att du som söker är bekant med verksamheten och på så sätt kan hantera frågor och även vara ett stöd för personal och enhetschef. Som samordnare har du ett nära samarbete med medarbetare, övriga samordnare i teamet samt enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har undersköterskeutbildning och erfarenhet från vård- och omsorgsarbete. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med planering och logistik, framförallt i programmen Time Care Pool, Time Care Multiaccess, Lifecare samt Lifecare planering.

Som person är du lösningsfokuserad och har god förståelse för hur en verksamhetsplanering hänger ihop med verksamhetens ekonomi. Uppdraget ställer höga krav på kundfokus och professionellt bemötande, samarbete och strukturering av dina arbetsuppgifter.

Du är stresstålig, serviceinriktad och självgående. Du är en person som trivs med att arbeta i ett högt tempo och värderar en positiv anda och en god arbetsmiljö i arbetslaget. En förutsättning är att du har viljan att bidra till verksamhetens utveckling och att skapa en trygg och bra omsorg till våra omsorgstagare.

Befattningen ställer höga krav på datorvana och att du har förmåga att se hur system samverkar med varandra. Du har erfarenhet av att växla mellan arbete i ett flertal system. Du har även goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

För att kunna komma i fråga för en anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. På polisen hemsida https://polisen.se/ väljer du registerutdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning, blankettnummer 442-9. Vid nyanställning inom vård- och omsorgsyrken i Kalmar kommun måste du kunna visa att du är vaccinerad mot Covid-19. Vaccinationsbeviset hämtar du på www.e-halsomyndigheten.se.


ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024