Samordnare inom äldreomsorgen

Samordnare inom äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande mål är ”Ett gott liv i en hållbar kommun” och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar.

Det lediga uppdraget som samordnare finns inom Sociala avdelningen och vårt särskilda boende Antuna. Antuna är ett särskilt boende för äldre som även erbjuder dagverksamhet med olika aktiviteter varje vecka. Vi erbjuder ett arbete i en liten organisation, där du får möjlighet att utvecklas och utmanas i din roll som samordnare. Här får du bidra med din kompetens och arbeta tillsammans med andra i olika funktioner för att utveckla kommunen ännu mer.

Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra samordnare går vidare till nya utmaningar söker vi nu efter en ny kollega. Vi söker en engagerad samordnare som är intresserad och har tidigare erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering. I uppdraget ingår att tillsammans med våra två enhetschefer skapa välfungerade scheman som utgår från verksamhetens behov och främjar en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Samordnaren ansvarar tillsammans med enhetschefer för bemanningen på kort - och lång sikt.

Samordnaren ska även vara ett stöd i det fortlöpande arbetet samt introducera nya medarbetare. Andra arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är att vara behjälplig vid rekrytering av nya medarbetare, ansvara för behörighet och nycklar samt beställa kontorsmaterial.


KVALIFIKATIONER
För att trivas hos oss ser vi att du är en person som tycker om att ta ansvar, är lösningsfokuserad och drivs av att vara flexibel. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta. Detta innefattar att du har en mycket god datorvana och har en positiv inställning till att arbeta med digitala verktyg.

Du har förmåga att se helheter i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt. Du behöver kunna uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och i skrift.

Har du tidigare erfarenhet av TimeCare och Multi Access är det meriterande.


ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Martinson (Enhetschef)
0380 - 46101
Kerstin Carlsson (MAS)
0380 - 46104
Maria Lundblom-Bäckström (Facklig)
0380 - 46100
Per Hansson
0380-46 271
Emma Johansson
0380-46196
Annie Stenstrand
0380-46243
Gunnel Bergander (Vision)
0380-46219
Enhetschef Funktionsomsorg Carola Albertsson
0380-46142
Enhetschef HSL Mikael Löfgren
0380-46101
Arbetsterapeut Pernilla Sjöö
0380-46534

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 48 Aneby
None

Postadress

None
Aneby, 57822

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024