OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du kunskap inom området brottsbekämpning? Är du intresserad av en samordnarroll? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som samordnare för brottsbekämpning får du ett omväxlande och utmanande arbete.
Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Som samordnare skapar du förutsättningar för enheten och avdelningen att planera, samordna och utveckla verksamhetens arbete som berör de kunder som avdelningen ansvarar för. Du ingår i en grupp vars uppdrag är att hjälpa avdelningen att bidra till Skatteverkets uppdrag och strategiska riktning.
Utöver gemensamma uppdrag i gruppen kommer du särskilt ansvara för sakområdet brottsbekämpning. Arbetet består bland annat av övergripande planering, att stötta vår operativa verksamhet, uppföljning och att bidra till remisshanteringen. Som samordnare har du ett flexibelt förhållningssätt och bidrar till helheten i arbetet i din arbetsgrupp men också till andra grupper eller funktioner, inom enheten och avdelningen. Uppdraget ställer stora krav på samverkan inom avdelningen men också med andra avdelningar.
Du planerar din egen arbetsdag och utför ditt arbete både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du gillar och har förmågan att driva förändringsarbete. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.
Du tillhör controllerenheten på storföretagsavdelningen, med placering Malmö eller Sundbyberg. På vår enhet är vi cirka 60 kollegor fördelade på tre sektioner. Controllerenheten arbetar med analys, planering, uppföljning, kvalitet och utveckling.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html?q=medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett helhetsperspektiv samtidigt som du har ett öga för detaljer
- tala och skriva enkelt och tydligt.
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom t ex ekonomi eller juridik alternativt ha flera års aktuell erfarenhet av kvalificerat utvecklingsarbete på Skatteverket
- aktuell och gedigen erfarenhet från arbete med brottsbekämpning eller att förebygga och motverka ekonomisk brottslighet.
Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av att planera, leda eller utveckla verksamhet från en roll som t.ex. chef, samordnare, projektledare eller verksamhetsutvecklare på Skatteverket.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.