OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.
Mariestad står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.
I Mariestads kommun arbetar 2 500 kommunanställda från 170 yrkesgrupper inom 120 verksamheter. Här förvaltar och utvecklar vi några av samhällets viktigaste uppdrag: barns lärande, god omsorg och hållbar samhällsutveckling.
Är du en strukturerad person som tycker om att lösa problem? Trivs du med ett socialt arbete med många kontakter? Nu söker vi en samordnare till avdelningen Funktionsstöd som ska stötta verksamheterna i den dagliga personalplaneringen.
Låter det intressant? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad tillsammans!
ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare inom funktionsstöd ingår du i ett team om två personer och arbetar för verksamheter inom gruppbostäder, servicebostäder, daglig verksamhet och personliga assistansgrupper.
I din roll är du spindeln i nätet som tillsammans med verksamheternas enhetschefer planerar det dagliga arbetet för omsorgspersonalen. Du ringer in vikarier vid ordinarie personals frånvaro och vid behov gör du schemajusteringar för att lösa dagens arbetspass.
Vidare har du ansvar för att hantera nyanställdas introduktioner samt förbereder anställningsavtal.
Som stöd i arbetet finns din samordnarkollega och du har även nära kontakt med enhetscheferna på de olika arbetsställena.
Du utgår från ett kontor på Regionens Hus i centrala Mariestad där även enhetschefer och samordnarkollega finns.
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst, heltid måndag-fredag där du arbetar 06.30-15.30.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har vana att arbeta administrativt och kan snabbt sätta dig in olika digitala system.
Till tjänsten söker vi dig som uppskattar utmaningen i att lösa problem, är strukturerad och kan arbeta självständigt. Du tycker om att ha många och varierade arbetsuppgifter.
Som samordnare har du kontakt med många olika personer på en dag - bl.a. enhetschefer, vikarier, och anhöriga. Det är en roll med mycket socialt utbyte, därför ser vi även att du som söker trivs i en sådan funktion och har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga.
Verksamhetskunskap inom funktionsstöd samt erfarenhet av schema- och bemanningssystemet Medvind är meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas.
Rekrytering sker löpande vilket innebär att intervjuer och tillsättning kan ske innan sista dag för ansökan.
ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Den som söker tjänst inom Äldre- och omsorgsförvaltningen ska före erbjudande om arbete lämna utdrag från Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Kravet på registerkontroll gäller för samtliga, oavsett vilken tjänst inom förvaltningen som avses, anställningens tjänstgöringsgrad eller period. Den som endast sökt men inte erbjudits tjänsten behöver alltså inte lämna något utdrag.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.