OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Vi har även rökfri arbetstid.
Beskrivning
Hemtjänsten i Sotenäs kommun är en verksamhet om ca 70 medarbetare med huvudsaklig uppgift att ge omsorg enligt beviljade insatser.
Insatserna avser beslut enligt Socialtjänstlagen men även de som delegerats av HSL-personal. Verksamhetens mål är att ge god omsorg i ordinärt boende med brukarfokus. Inom hemtjänsten är Ni 3 samordnarkollegor som arbetar tillsammans i ett team med målet att ge den enskilde god omvårdnad.
Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html
Arbetsuppgifter
Som samordnare hos oss kommer du stödja verksamhetens enhetschefer i det dagliga arbetet avseende insatsplanering och samordning vid kontakter med aktörer inom och utanför förvaltningen. Du kommer att vara verksamhetens sammanhållande länk. Tillsammans med samordnarteamet skall du rekrytera, planera och utveckla hemtjänstens verksamhet i vackra Sotenäs kommun.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
- Rekrytering av personal
- Planering av beviljade hemtjänstinsatser i verksamhetens planeringssystem.
- Dagligen ha kontakt med brukare, anhöriga samt andra professioner inom förvaltningen.
- Bistå enhetschef med administrativa uppgifter.
- Beställa materiel
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med viss administrativ inriktning. Vidare har du erfarenhet av omsorgsarbete eller en omvårdnadsutbildning. Vi lägger även stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet.
Som person är du flexibel, ansvarstagande, respektfull och närvarande i mötet med människor. Du behöver gilla att ha många bollar i luften och vara en fena på att organisera och samordna insatser för våra brukare. Det ställs stora krav på samarbetsförmåga då Ni som samordnare dagligen samverkar.
Villkor
Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.
Information för rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunals expedition
0523-311 12
Mariann Lundin, enhetschef
0523-66 45 81
Vision, Ewa Ericsson
0523-66 45 52
Nina Roos, förvaltningschef
0523-66 45 50, 072-702 19 80
Akademikerförbundet SSR, Angelica Drott
0709-22 44 54
Ledarna, Claes Falk
08-598 99 324
Annika Westlund, Ifo-chef
0523-66 47 33
Birgitta Cederberg, Enhetschef
0523-66 43 26
Legitimerade Sjukgymnasters Riksförbund, Emmelie Danielsson
0523-66 43 27
Marie Nilsson/Enhetschef
0523-66 4640 eller 070-666 5438