OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Vi söker nu en Samordnare till kommunens kostenhet!
Du kommer att ingå i kommunens Serviceavdelning som ansvar för kommunens kostenhet, lokalvårdsenhet samt kommunens tjänstefordon.
Avdelningen verkar för god service, gott värdskap och kundens behov i fokus.
Avdelningen har påbörjat en utvecklingsresa inom framför allt kostverksamheten. Vi kommer bland annat att satsa på kvalitets- och rutinarbete samt utbildningsinsatser.
Kostverksamheten består av 19 kök, fördelat på både tillagnings- och mottagningskök.
Brinner du för god mat har känsla, passion, glädje och viljan att vara med och utveckla Lysekils Kommuns kostenhet? Då kan vi erbjuda ett spännande och utvecklande arbete där den personliga drivkraften är viktig.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta tillsammans med enhetschef och ytterligare en samordnare och ingå i Kostenhetens ledningsgrupp.
Du ska samordna, skapa rutiner och kvalitetssäkra i verksamhetens alla kök. Arbetet kommer även att innefatta utvecklingsprojekt och vidareutbildning av personal. Administrativt arbete i form av vikarieanskaffning, semesterplanering, registrering i lönesystem. Menyplanering i kostdatasystem. Vid arbetstoppar är det en självklarhet att ta på kockkläderna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad kock med flera års erfarenhet. Meriterande är erfarenhet inom både storhushåll och restaurang. Vi ser gärna att du har någon form av ledarskapsutbildning alternativt ledarskapserfarenhet. Du är lösningsfokuserad och klarar av att hantera oväntade situationer, du behöver därför vara orädd, driven och nyfiken. Du skall ha god samarbetsförmåga och vara flexibel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva projekt, mångårig erfarenhet av menyplanering och näringslära. Du ska ha ett hållbarhetstänk och erfarenhet av att jobba med dessa frågor.
Du skall ha en god servicekänsla och jobba för ett gott värdskap då du kommer att ha kundkontakt. Du skall vara lugn, trygg och bör besitta god pedagogik då det krävs vid handledning och utbildningsinsatser. Du bör vara stresstålig då det kan förekomma arbetstoppar. Du skall kunna planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du bör ha god datavana då vi jobbar i en digitaliserad miljö. Du skall behärska svenska språket i tal och skrift samt inneha B-körkort.
Villkor
Tjänsten avser 40/40 heltid med semestertjänst.
Intervjuer sker fortlöpande.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69