OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Serviceförvaltningen tillgodoser övriga förvaltningar och kommunala bolags behov av service, exempelvis inom lokaler, skolmåltider, grönyteskötsel eller entreprenadjobb. Vi har drygt 600 anställda fördelade över affärsområdena Lundafastigheter, Markentreprenad och Måltidsservice samt vår stab. Hos oss är du med och gör skillnad för små och stora Lundabor!
Om oss
Serviceförvaltningens kundtjänst ligger placerad under förvaltningens stabsavdelning och består av 2 medarbetare.
Inom stabsavdelningen arbetar cirka 40 medarbetare som stöttar hela förvaltningen och dess tre affärsområden.
Brinner du för att erbjuda god service med hög kvalitet och att skapa goda förutsättningar för kollegor att leverera i vardagen? I rollen som samordnare för serviceförvaltningens kundtjänst erbjuds du möjlighet att bidra till en hög servicenivå och den fortsatta utvecklingen av kundtjänstens uppdrag.
Arbetsuppgifter
Som samordnare är du en del av gruppen och administrerar ärenden som kommer in via telefon eller epost. Du tar emot besökare och hanterar nyckelutlåning till olika kommunala verksamheter och entreprenörer. I ditt uppdrag som samordnare utgör du även ett stöd till dina kollegor i kundtjänsten och coachar och leder dem i det dagliga arbetet. Du säkerställer att rutiner uppdateras, den dagliga bemanningen och är behjälplig med att sammanställa statistik samt bidrar till den fortsatta utvecklingen av gruppens och förvaltningens arbetssätt.
Vi söker dig som
Vi söker dig som slutfört gymnasieutbildning eller annan likvärdig utbildning. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i kundtjänst inom facility management eller inom ett serviceyrke som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och har även tidigare erfarenhet av att leda andra. Har du genomgått en ledarskapsutbildning ser vi det meriterande. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift och har tidigare arbetat i någon programvara för telefoni och ärendehantering.
Du har erfarenhet av att fatta snabba beslut och har en god initiativförmåga. Du har en god förmåga att leda och motivera dina kollegor i det dagliga arbetet och ser samarbete som en naturlig och viktig del av uppdraget. Du kan uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt och har god förmåga att skapa struktur för att tillgängliggöra kunskap och information på ett effektivt sätt. Att ge god service är en naturlig del av ditt förhållningssätt och genomsyrar ditt och gruppens arbete.
Välkommen med din ansökan!