OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
Nu söker vi en driven och strukturerad samordnare till LSS verksamhet. Är det du eller kanske någon du känner?
Ditt nya jobb
Som samordnare för två gruppbostäder och en daglig verksamhet är din uppgift att i nära samarbete med enhetschef driva verksamhetens utvecklingsarbete. Du kommer ansvara för strategisk och operativ personalplanering som innefattar utformning av schema, bemanning och personaladministration. I dina arbetsuppgifter ingår också ekonomiuppgifter som till exempel fakturering, granskning av inkommande fakturor och inköp. Förutom administrativa arbetsuppgifter kommer du att vara ett stöd för omvårdnadspersonalen genom att vara närvarande, svara på frågor och ge återkoppling i deras operativa arbete. Du kommer även arbeta med framtagande av arbetsprocesser och lokala rutiner för ökad kvalitet.
Din profil
För att lyckas i din roll som samordnare behöver du vara genuint intresserad av människor och ha förmåga att se potentialen hos varje individ. Eftersom arbetsuppgifterna är komplexa behöver du vara strukturerad som person och ha en hög ansvarskänsla.
Vi söker dig som har följande kompetenser:
• Eftergymnasial utbildning inom socialt arbete är ett krav
• Dokumenterad kunskap och erfarenhet av att stödja personalgrupper i lågaffektivt bemötande och andra pedagogiska arbetsmodeller
• Erfarenhet av personaladministration och schemaplanering
• Grundläggande ekonomikunskaper är meriterande
• Kunskaper i verksamhetssystemet Stratsys är meriterande
Anställningens omfattning
100 %
Måndag-fredag 40 timmar/v
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde
10 januari 2022 eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
24 november 2021
Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17