OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Leanlink
Tjänsten är placerad inom förvaltningen Leanlink som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt med vård, stöd och omsorg, för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!
Dina arbetsuppgifter
Som samordnare för personlig assistans är du "spindeln i nätet" och har ett nära samarbete med våra assistanstagare, medarbetare, verksamhetschefen och andra samarbetspartners. Tillsammans med verksamhetschefer verkar du för god tillgänglighet, goda kundrelationer, nöjda medarbetare och en ekonomi i balans.
Uppdraget innebär att planera, samordna och genomföra arbetsuppgifter inom områdena verksamhet, medarbetare och ekonomi. Leanlink är i en pågående förändringsresa vilket medför att du kommer vara med och utvärdera och eventuellt omformulera rollen som samordnare tillsammans med kollegor och chefer.
Du arbetar tillsammans med verksamhetscheferna inom personlig assistans. Du arbetar bland annat med administrativa arbetsuppgifter som exempelvis tidsredovisning, rapportera i verksamhetssystemet Fast samt fakturering. Du är drivande i olika förbättringsarbeten och uppföljningar samt är ett bollplank i samband med schemaläggning och daglig bemanning i samarbete med våra bemanningsplanerare.
Din arbetsplats
LSS Funktionsstöd inom Leanlink tillhandahåller verksamhet enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Vi ansvarar för grupp- och servicebostäder, personlig assistans, korttidsavlösning, kultur- och fritidsverksamhet samt anhörigvård. Med våra ca 600 medarbetare erbjuder vi verksamhet med god kvalité, där vi utgår ifrån Leanlinks kärnvärden samt vår gemensamma värdegrund vilket tillförsäkrar brukaren/kunden goda levnadsvillkor.
Hela Leanlink genomgår nu en förändringsresa. Under våren kommer vår nya gemensamma organisation för bemanning, administration och schemaläggning att startas upp. Det innebär ett mer likvärdigt arbetssätt inom hela Leanlink men även att de olika rollerna kommer att förändras.
Ditt arbete kommer primärt utgå från vårt kontor på Hertig karlsgatan 5A där även verksamhetscheferna är placerade. Tjänsten är tillsvidare på heltid med arbetstid förlagd dagtid, måndag till fredag med flextidsavtal.
Innehållet i ditt uppdrag kan komma att förändras under tid och du har möjlighet att vara med och forma den nya samordnarrollen.
I vår urvalsprocess till denna tjänst kan det förekomma urvalstester och videofrågor.
Du som söker
Vi söker dig som har lägst en gymnasial utbildning, gärna inom administration eller beteendevetenskap. Det är meriterande om du har erfarenhet av dygnet-runt-verksamhet inom personlig assistans eller annan verksamhet inom området stöd, vård och omsorg. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av att arbete i en samordnande funktion samt erfarenhet av bemannings och schemafrågor.
Du kommunicerar väl muntligt och skriftligt på svenska då arbetet innebär kundkontakter och dokumentation.
Du har vana av administrativa arbetsuppgifter, då merparten av arbetsuppgifterna hanteras i våra datasystem behöver du ha vana av digitala arbetssätt och med lätthet kunna navigera i olika system. Du hanterar dagligen diverse system såsom Timepool, Heroma, Unit4 samt Fast vilket innebär att du behöver ha goda kunskaper om dessa eller likvärdiga system. Det är meriterande om du har kännedom om LSS-lagen samt annan relevant lagstiftning inom socialrätt och arbetsrätt.
I din roll som samordnare samverkar du med många olika aktörer och kan ha många olika uppgifter samtidigt. Det innebär att du behöver ha förmåga att självständigt prioritera på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Du samarbetar bra med andra, lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt samt har god förmåga att skapa och underhålla relationer. För att du ska trivas i rollen så behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, du snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar.
Vill du vara med oss på resa från utförare till medskapare som driver utveckling – välkommen med din ansökan!
Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 10521
I denna ansökan bifogar du inget personligt brev
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?