Samordnare inom personlig assistans

Samordnare inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en administrativ roll där du är ett nära och viktigt stöd till chef? Vi utökar med ytterligare en tjänst som samordnare. Detta är en utvecklande och omväxlande roll för dig som trivs i ett föränderligt uppdrag. Du tillhör en fin arbetsgrupp fylld med olikheter, möjligheter, vilja att hjälpa och ett härligt klimat. Vi trivs med varandra! Du utgår från din arbetsplats på Bruksgatan 8 B, centralt i Eskilstuna, där du också delar kontor med teamledare, samordnare och chefer.

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att vi alltid har rätt person på plats vid rätt tidpunkt. Bemanning och schemaläggning blir en stor del av din vardag. Viktiga faktorer att ta hänsyn till i detta arbete är ekonomi, kontinuitet, kvalitet och arbetsmiljö. Eftersom du har din arbetsplats nära andra samordnare kan du bolla och få stöd i uppgifterna.

Tjänsten innebär mycket administrativa uppgifter och arbete i flera olika system, så du bör ha lätt för att lära dig nya program. Även om rollen till största delen är administrativ, och du inte kommer att ha så mycket kontakt med brukare, är din roll viktig för att skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska kunna ge bästa möjliga omsorg. Medarbetarna i arbetsgruppen som består av åtta personer, träffar du oftast på gemensamma möten. Däremellan har ni mycket kontakt via telefon och mejl. 

Eftersom denna tjänst är ny kommer dina arbetsuppgifter att formas och utvecklas över tid, i samarbete med din chef.  För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och trygg med att alla detaljer kanske inte är fastställda från början. Därför är det viktigt med tålamod och en vilja att vara med och forma tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasieutbildning och erfarenhet av att jobba med bemanning, till exempel från en roll som samordnare eller gruppledare. Du behöver också ha god datorvana. Vi ser gärna att du har erfarenhet från vård och omsorg, och har du dessutom jobbat med schemaläggning är det starkt meriterande. Det är också bra om du har jobbat i något av följande system: Time Care, Time Pool, VIVA, Proceedo, PS självservice.

Bemanning kan innebära tidspress och kräver att du snabbt hittar lösningar när luckor uppstår. Vi söker dig som kan hålla många bollar i luften och arbeta strukturerat även under press. Vi ser också att du kan hantera oväntade situationer som kan uppstå i verksamheten. 

Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan!

Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev

ÖVRIGT
Vill du vara med och leda vägen?

Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

20 december 2024

ADMINISTRATIV ASSISTANT

20 december 2024

Klinikadministratör, Ögonkliniken VB

Klinikadministratör, Ögonkliniken VB

20 december 2024

Document Controller

Document Controller

20 december 2024