OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi arbetar utifrån nämndens mål och utvecklar våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser samlas under ett tak, vilket vi tror gynnar medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer att bli mycket viktigt.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär att du kommer att ansvara för samordning och planering av administrativa uppgifter för flera olika verksamheter inom vuxenprocessen. Du kommer bland annat att arbeta i våra system Visma och Timecare för att tillhandhålla och förbereda arbetsuppgifter till medarbetare och chef. Du kommer att har ansvar för att hålla i resursgruppsmöten, samordna runt specifika ärenden och vara ett stöd till kontaktpersonal samt samarbeta med andra närliggande verksamheter och aktörer internt och externt. Du kommer också att hålla i regelbundna uppföljningsmöten med boendestödjare för stöd och planering av det dagliga arbetet.
I arbetet ingår att ta fram rutiner för flöden och processer inom verksamhetsområdet.
Du kommer, gentemot organisationen, att ha en Konsultativ roll gällande social dokumentation, genomförandeplaner, avvikelser och övriga kvalitetsrutiner.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en utbildning som vård-och stödsamordnare eller har annan universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi ser att du har:
• dokumenterad erfarenhet av arbete med Case management.
• erfarenhet av samordnande arbetsuppgifter.
• goda kunskaper i social dokumentation och har kännedom om aktuell lagstiftning.
• B-körkort
Arbetet ställer grundläggande krav på flexibilitet, god samarbetsförmåga, att du är lugn, strukturerad, noggrann och har förmåga att överblicka och kunna prioritera och göra adekvata bedömningar. Har du en utbildning i MI och lågaffektivt förhållningssätt är det meriterande.
Vi söker dig som har förmåga att tillsammans med gruppen skapa ett klimat där du och dina kollegor arbetar mot gemensamma mål. Du ska kunna bemöta personer i olika situationer på ett professionellt och pedagogiskt sätt. Du ska vara ansvarskännande och ha intresse att ta på dig uppdrag och delta i arbete som utvecklar verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vid erbjudande av anställning måste du visa upp utdrag ur polisens misstanke- och belastningsregister.
Anställningsintervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden. Så vänta inte med din ansökan!
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.