OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!
Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.
Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.
Isabellagården 2 är ett äldreboende byggt 2008 med närhet till natur såväl som till de centralare delarna av Strängnäs.
Vi har totalt 40 lägenheter. Av dessa är 20 lägenheter korttidsboende med inriktning Demens, 10 lägenheter korttidsboende med somatisk inriktning. Vi har även 9 lägenheter särskilt boende och 1 lägenhet kopplad till SSIH.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag som samordnare blir att:
- På uppdrag av och tillsammans med, ansvarig enhetschef leda och organisera verksamheten, samt vara behjälplig med administrativa arbetsuppgifter.
- I samarbete med enhetschef verka för en god arbetsmiljö.
- Vara delaktig i rekryteringsarbetet, samordna bemanning på enheten, schemalägga verksamhet utifrån enhetschefs direktiv och verksamhetens behov, godkänna rapporter i Medvind.
- Samordna kontakter mellan beställare och utförare kring ut- och inflyttning av brukare, uppdateringar i verksamhetssystemet Treserva.
- Agera elevsamordnare, samt planera introduktion av nya vikarier och annan nyanställd personal.
- På uppdrag av ansvarig enhetschef följa upp och genomföra kontroller utifrån verksamhetens mål.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Grundläggande kunskaper i administration samt utbildning inom området ledarskap och organisation är önskvärt.
Det är meriterande om du
- har undersköterske eller annan vårdutbildning
- tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation
- har flerårig erfarenhet från arbete inom äldreomsorg
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har
- dokumentationsvana
- tidigare arbetat med personalplanering och administrativa uppgifter
- erfarenhet av arbetsledning
- goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att arbeta med dator som arbetsverktyg
- goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som i skrift
Som person är du kommunikativ, stresstålig och har en lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är strukturerad och kreativ i ditt jobb. Det är även viktigt för oss att du är modig, lyhörd och socialt kompetent.
Urvalsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Marie Staf
0152-29708
Enhetschef Mona Larsson
0152- 29970
Enhetschef Marie Staf
0152 297 08
Enhetschef Mona Larsson
0152 299 70
Gruppledare Ylva Larsson
0767 236 495
HR-specialist Katharina Andersson
0152 293 67
Samordningsköterska Anki Liberth
Enhetschef Eva Palmlöv Landegren
0152 297 50
HR-specialist Melissa Ojeda Mayta
0152 293 64