OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknadsavdelningen
Välkommen till oss på AMA
Arbetsmarknadsavdelningen i Jönköpings kommun ansvarar för planering, samordning och genomförande av kommunpolitiskt beslutande arbetsmarknadsinsatser. Uppdraget för AMA är att förebygga och minska utanförskap och bidragsberoende för kommunens invånare genom att ge stöd för att finna, få och behålla ett arbete eller börja studera och klara sin försörjning. I AMA:s uppdrag ingår att vara en flexibel organisation utifrån hur den aktuella arbetsmarknaden ser ut.
AMA leds av en arbetsmarknadschef och är organiserad i fyra enheter med en enhetschef i respektive enhet. Du kommer att ingå i den administrativa enheten som utgör ett stöd för övriga enheter inom AMA i frågor som rör administration, ekonomi, verksamhetsuppföljning, kommunikation och IT.
Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden, gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.
Ditt nya jobb
Vi söker dig som har en passion för kommunikation och digitaliseringsfrågor. Du blir en viktig pusselbit i vårt arbete med att stödja arbetssökande till egen försörjning.
I arbetsuppgifterna ingår ansvar för planering och genomförande av kommunikationsinsatser såväl internt som externt. Dessutom ingår ansvar för arbetsmarknadsavdelningens information på intranätet och på jonkoping.se, grafisk formgivning för digitalt och tryckt material samt att sammanställa rapporter och enkäter. Du kommer även att vara delaktig i digitalisering av processer och rutiner, vilket kan innebära att planera och genomföra kompetenshöjande insatser för personal och arbetssökande.
Din kompetens
Vi söker dig som har kommunikationsutbildning på högskolenivå eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet inom området, helst i offentlig verksamhet. Du är en "kreativ doer” som kan jobba självständigt och kan samverka med många olika personer. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan skriva för olika kanaler, målgrupper och syften. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Microsoft Office 365, Adobe CC och att du har erfarenhet av videoredigering. Det är meriterande att ha arbetat med tillgänglighet till digital offentlig service och Microsoft Forms.
Övrigt
B-körkort är önskvärt
Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten.
rval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Vill du veta mer?
Eva Dahl, enhetschef, 036-10 76 55
Marcel Assaf, Vision, 036- 10 71 08
Jonny Makdissi SACO, 036- 10 75 33
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.