SAMORDNARE / KONTORSASSISTENT INOM PERSONLIG ASSISTANS - SOMMARVIKARIAT

Arbetsbeskrivning

Som vikarierande samordnare / kontorsassistent kommer du arbeta nära verksamhetens uppdragsansvariga. Dina arbetsuppgifter kommer i stor utsträckning att handla om bemanning. Det innebär inte bara om att lösa akuta problem, utan lika mycket att med god planering, framförhållning och fågelperspektiv säkerställa att alla assistansenheter är bemannade och har god tillgång på extrapersonal under sommarmånaderna. Det handlar om att hitta kreativa lösningar, skapa goda relationer med både assistansanvändarna som deras personliga assistenter. Under den begränsade period tjänsten avser kommer du hinna lära känna massor av människor. Ett roligt arbete, tror vi.

Utöver bemanningen kommer du ha vissa administrativa arbetsuppgifter med tidrapportering, avvikelsehantering i schema, löneunderlag mm. Vi jobbar i webbaserat schema- och tidrapporteringssystem. Du kommer att kommunicera, samtal och mejl, med både våra uppdragsgivare och medarbetare och viktigt att du förstår att jobbet på servicekontoret just är att ge service, trots att tempot kan vara högt ibland. Du kommer under sommaren att ha jouransvar ca 3 helger, tid som ger extra ersättning utöver lönen.

Undantagsvis kan det innebära att du behöver hoppa in som personlig assistent på vissa enheter. Detta är inget krav men har du erfarenhet som personlig assistent är det meriterande.

Vi ser gärna att du är eller har arbetat som personlig assistent.
Du har erfarenhet av de webbaserade schema- och tidrapporteringssystem som finns inom personlig assistans.
Tidigare erfarenheter av samordnande uppdrag inom personlig assistans, LSS eller andra funktionshinderfält.

Ramp Personlig Assistans grundades 2005 och är verksamt i Stockholms län. Företaget har ca 200 medarbetare varav sex på servicekontoret på Södermalm. Verksamheten präglas av en hög servicenivå och en radikal värdegrund. Med det senare avser vi vårt förhållningssätt och tillämpning i utförandet av den personliga assistansen som i första hand en demokrati- och medborgarrättsreform. Att som assistansanvändare alltid ha ett oinskränkt inflytande över sin assistans och sina livsval är vårt primära uppdrag - en assistans bortom vinstanspråk och den våta omsorgsfilten

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetsansvarig Rickard Friberg
070-6160304
Verksamhetsansvarig Rickard Friberg
010-4103900
Philip Westman
070-891 53 22
Rickard Friberg
010-410 39 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ramp Personlig Assistans AB Stockholm
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Timlön, Individuell lönesättning efter överenskommelse.
  • Sommarvikariatet sträcker sig över två månader inkl introduktion, med start V24/25 till V32/33. Tjänsten är heltid 40 tim/v. Önskar själv du någon ledighet i sommar är det viktigt att du talar om det redan i ansökan. Välkommen med din ansökan.
  • Publicerat: 8 maj 2017

Besöksadress

Tantogatan 31
Stockholm

Postadress

Box 4142
Stockholm, 10263

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024