OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en föränderlig och utvecklande miljö där du bidrar med din kompetens och blir en viktig länk i det samhällsviktiga arbetet för att hela Sverige lyser? Svenska kraftnät söker nu en samordnare som ska jobba med att administrera avtal, utanordningar, utskick till fastighetsägare samt stöd till enheten inom frågor som rör fastigheter, avtal och utanordningar. Utöver detta ska samordnare bistå i utvecklandet av de system och processer som enheten använder sig i markåtkomstfrågor.
Om tjänsten
I rollen som samordnare kommer du att stötta enheten Markåtkomst.
Svenska kraftnäts enhet Markåtkomst ansvarar för markåtkomst, skadereglering och fastighetsfrågor gällande nybyggnation av kraftledningar. Enheten fastställer ersättningar, ansvarar för; värdering av intrång, ansökningar inom det fastighetsrättsliga området, dokumentation rörande överenskommelser inom markåtkomstområdet.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som samordnare kommer du främst att ansvara för att utanordningar, hantering av avtal (registrering, utskick etc.) samt liknande tjänster som hanteras på enheten. Utöver detta kommer du att delta i utvecklandet av enhetens IT-system och processer
Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst fyra års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du har också erfarenhet av dokumentationshanteringssystem som t.ex. Alfresco, Sharepoint eller liknande. Du är flytande i svenska i både tal och skrift.
Dessutom vill vi att du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor och fastighetsförvaltning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med IT-system för fastighets- och avtalshantering samt av att ha jobbat med utveckling av IT-system för kart- och fastighetshantering.
Dina personliga egenskaper
Du har en god samarbetsförmåga och har intresse och vilja att hjälpa andra. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation.
Vidare är du självgående och van att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter som du strukturerar upp och levererar enligt överenskommelser. Förändringar ser du som möjligheter och du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Carl Johan Åkerberg, tel. nr. 010-475 84 26 alternativt rekryterare Ann-Britt Andersson, tel. nr. 010-475 85 28. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Wallin, ST, tel. 010-475 84 97. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 22 oktober 2021.
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.
Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.