OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
ARBETSUPPGIFTER
Kramfors kommun söker en samordnare med ansvar för att utveckla barns och ungdomars möjlighet till en meningsfull fritid. Huvuduppdraget är att ansvara för en centralt belägen fritidsgård med tillhörande mobil enhet, samt samordningsansvar för fritidsledare. Till detta kommer ansvar för innehåll och genomförande av aktiviteter. Tjänsten är placerad hos kultur och fritidsenheten som är en del av samhällsavdelningen.
Du ska vara med från början och starta upp en för Kramfors helt ny modell och organisation för barn och ungas fritid. Intern och extern samverkan är en viktig del av uppdraget liksom barn och ungdomars delaktighet när verksamhetens innehåll ska utformas. Du ska även coacha, handleda och inspirera fritidsledarna i deras uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskola eller universitetsutbildning exempelvis beteendevetare, socionom, pedagog, folkhälsopedagog, social/hälsopedagog eller annan för uppdraget relevant utbildning. Du brinner för målgruppen och för att främja barn och ungas uppväxtvillkor och har erfarenhet av ledarskap. Du har lätt för att knyta kontakt med ungdomar och känner dig bekväm med att röra dig i ungdomsmiljöer, och du har ett nätverkstänkande. Du har god förmåga att samarbeta med andra professionella samt med ungdomar och föräldrar.
Dina personliga egenskaper är viktiga och kan vara avgörande då vi kommer att lägga stor vikt vid dem. För att trivas i rollen behöver du vara mogen och trygg i dig själv, ha en positiv människosyn och arbeta lösningsfokuserat. Du är engagerad och trivs där du får vara delaktig i verksamhetens utveckling. Vidare är du ansvarstagande och professionell i ditt förhållningssätt och flexibel i samverkansbetet såväl internt som externt.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Bifoga Cv och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137