OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Allmänt om tjänsten Som samordnare med arbetsledande funktion ansvarar Du för utförandet av myndighetsbeslut om personlig assistans enligt LASS/LSS. Arbetet består i huvudsak av arbetsledning av personliga assistenter som arbetar hos personer med funktionshinder. I arbetet ingår bl a rekrytering, ekonomi- och arbetsmiljöansvar, samt samverkan inom och utom förvaltningen. Du kommer att ingå i enhetens ledningsgrupp. I yrkesrollen ingår även att deltaga aktivt i enhetens utvecklingsarbete. Kvalifikationskrav Lämplig utbildning på akademisk nivå, t ex beteendevetare, PA-programmet eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Stor erfarenhet av arbetsledning är ett krav. Du måste kunna bemöta och hantera människor som befinner sig i kris. Du bör också ha erfarenhet av och god kunskap kring arbetsledning och gruppdynamik. Vidare behöver Du ha en god förmåga att kunna prioritera och snabbt ställa om i Ditt arbete, då arbetet tidvis innehåller arbetstoppar, vilka kan komma med kort varsel. Du måste klara att hantera många arbetsuppgifter parallellt. Med Din ansökan skall Du bifoga meritförteckning och ett personligt brev.