Samordnare med driftledaransvar, Nationella telefonväxeln, Noa - Stockholm

Samordnare med driftledaransvar, Nationella telefonväxeln, Noa - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av arbetsplatsen
Nationella operativa avdelningen (Noa) ansvarar för att leda och samordna den nationella och internationella polisverksamheten samt driva polisens utvecklingsarbete. Noa består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, en utvecklingsenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Polismyndighetens nationella växel tillhör den Nationella kontaktenheten (NKE) och ansvarar för att leverera en tillgänglig och medborgarnära nationell telefonifunktion. Enheten har också det samlade nationella processansvaret för polisens kontaktcenter (PKC), regionledningscentraler (RLC) samt nationella viltolycksrådet (NVR). Verksamheterna vid NKE ställer stora krav på kundfokus samt bemötande- och servicefrågor. Enheten ansvarar för en av avdelningens huvudprocesser; serviceprocessen.
Polismyndighetens nationella telefonväxel ansvarar för samtal via 114 14. Enheten består av ca 140 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av operatörer placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning bestående av sektionschef samt i nuläget tre gruppchefer, operatörer, databasadministratörer, samordnare, utbildningssamordnare samt planeringsfunktion.
Arbetsuppgifter
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt besvara, bedöma, hantera och ibland förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Operatörerna har kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss har frågor av skiftande karaktär.
I rollen som samordnare på Nationella telefonväxeln kommer du:
ansvara för operativa ledningen och utveckling
ansvara för den dagliga driften på NTV
ansvara för att hålla en uppdaterad lägesbild genom att bevaka flödet av information mellan NTV, PKC och RLC
representera NTV i olika mötesforum
samverka med interna och externa samarbetspartners
samverka nationellt inom NTV
beskriva och driva verksamhetens behov mot IT

Beredskap och resor ingår i tjänsten.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
gymnasieexamen
erfarenhet av verksamhet med stora volymer av inkommande samtal/ärenden
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
goda kunskaper om Microsoft Office

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
erfarenhet av kontaktcenterplattform exempelvis Telia ACE
erfarenhet av blåljusverksamhet
erfarenhet av personalplanering och bemanning
erfarenhet från 24/7 verksamhet eller annan skiftverksamhet



Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du har god förmåga att samverkar med andra för att nå gemensamma mål. Arbetsuppgifterna ställer krav på ett stort verksamhetsintresse och att du trivs i en händelsestyrd verksamhet med tidvis högt tempo. För att bli framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv, litar på din egen förmåga och kan fatta snabba beslut. Rollen förutsätter också att du har god förmåga att kommunicera på ett professionellt och välformulerat sätt i både tal och skrift. Du är trygg med att tala inför större grupper och kan anpassa budskapet efter mottagaren.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Som en del av urvalsprocessen kommer tester genomföras.


Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Eva-Marie Winblad Österlind tfn: 010-564 08 00
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Tina Hamberg, tfn 0730-87 54 05


Facklig företrädare
Fredrik Bergh, SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 387 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 070-632 94 26
Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 166 27


Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Ordinarie tjänstgöringslista
Tillträde: Enligt överenskommelse


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.noa@polisen.se senast den 15 februari 2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. 25/21 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr 25/21 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 Stockholm, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten - Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024