Samordnare med inriktning ekonomi

Samordnare med inriktning ekonomi

Arbetsbeskrivning

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI) stärker och utvecklar framtidens industri, näringsliv och samhälle genom ledande forskning, utbildning och nya innovationer. Vår utbildning och forskning spänner över ett brett spektrum av områden, från ekonomi och management till teknik och design. Vi är en institution som ser förnyelse, utveckling och innovation som en självklarhet för att stärka ett hållbart samhälle. Samverkan och dialog genomsyrar vår verksamhet och möjliggör för goda och utvecklande relationer med företag och andra organisationer. Det i sin tur bidrar till att våra studenter är högt eftertraktade och att forskningen kan nyttjas för ökad konkurrenskraft och ökad hållbarhet.
Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/iei

Vi söker nu en Samordnare med inriktning mot ekonomi till Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

Dina framtida arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna för anställningen avser löpande ekonomihantering i bred bemärkelse vilket innefattar hantering av kund- och leverantörsfakturor, rekvisitioner, arvodeshantering och andra förekommande uppgifter inom ekonomi. En viktig del i arbetet är att ge god service till institutionens medarbetare i ekonomirelaterade system, rutiner och riktlinjer. Du ingår tillsammans med controller, ekonomer och samordnare i institutionens ekonomifunktion. Funktionen ansvarar för stöd i ekonomiska frågor på såväl institutions- som avdelningsnivå.

Rollen som samordnare omfattar även administrativt arbete avseende institutionsövergripande uppgifter som att i samråd med institutionens ledning bereda ärenden och vara sekreterare i Institutionens styrelse. Även övriga administrativa arbetsuppgifter förekommer vilket kan vara att som registrator arbeta med dokumenthantering. Vi ser även gärna att man kan ta en roll att vara drivande i arbetet med digitalisering av våra administrativa stödprocesser.  

Du arbetar i nära samarbete med institutionens övriga medarbetare inom avdelningen för verksamhetsstöd och det finns en förväntan på aktivt deltagande i institutionens eget kvalitets- och förändringsarbete. Som medarbetare inom verksamhetsstödet förväntas man också vid behov kunna gå in och arbeta med andra administrativa uppgifter än de som man normalt arbetar med.

Din framtida arbetsplats
Du kommer att arbeta vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling på campus Valla. Institutionen, med ca 500 anställda, bedriver grund- och forskarutbildning och forskning inom filosofisk och teknisk fakultet. Institutionens teknisk/administrativa personal, ca 50 personer, organiseras inom avdelningen för verksamhetsstöd och fungerar som en sammanhållande enhet för hela institutionen.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av självständigt administrativt arbete samt yrkeserfarenhet inom ekonomiadministration. Du har gymnasial examen med ekonomisk inriktning eller annan examen och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. God datorvana och erfarenhet av Excel och övriga Officeprogramvaror är ett krav för anställningen. Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person har du god samarbetsförmåga, tar ansvar för ditt arbete och driver det framåt. Du är strukturerad med god planeringsförmåga samt flexibel och kvalitetsmedveten. För att lyckas bra i rollen är det viktigt att ha en hög integritet och god förmåga att skapa kontakter och goda relationer i ditt arbete.  Du får gärna ha intresse för utvecklingsarbete genom t ex digitalisering av administrativa processer. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativa systemstöd som t ex praktisk erfarenhet från något större ekonomisystem samt administrativ arbetslivserfarenhet från offentlig sektor. 

Personliga egenskaper värderas högt för att du som person ska passa in i den miljö som du kommer att verka inom.

Anställningens omfattning
Heltid, tillsvidareanställning 

Tillträde
2023-02-01 eller efter överenskommelse.

Lön och förmåner
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan. 

Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 2022-11-28. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.


Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 28 november 2022

Liknande jobb


21 november 2024