Samordnare med inriktning mot kundtjänst för internationella studenter

Arbetsbeskrivning

Vid Linköpings universitet har vi för vana att tänka nytt. Att ständigt utmana oss själva har varit vår starkaste drivkraft sedan starten 1975. Om du också drivs av att söka svar bortom traditionerna och över ämnesgränserna hoppas vi att du vill söka arbete vid vårt universitet. Tillsammans kan vi hitta lösningar till samtidens utmaningar.


Linköpings universitet ledigförklarar en anställning som samordnare med inriktning mot kundtjänst för presumtiva internationella studenter till Internationella avdelningen.

Arbetsuppgifter
Dina framtida arbetsuppgifter blir att på engelska besvara frågor från presumtiva internationella studenter och deras anhöriga genom mejl, telefon, digitala och fysiska möten, liksom att delta i genomförandet av kampanjer t ex via telefon och utskick. Ett CRM-system blir ditt huvudsakliga arbetsverktyg. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med medlemmar från olika enheter inom Uiversitetsförvaltningen, däribland Antagnings- och Marknadsenheten, som tillsammans vidareutvecklar kundtjänsten och du är en del i denna process. Ibland kan arbetet pga av olika tidszoner behöva förläggas till kvällar och helger.

Under vissa perioder under året är frågorna många, kampanjer mer intensiva och arbetsbelastningen mycket hög. Andra perioder är något lugnare och om utrymme finns kan tjänsten även komma att innehålla andra uppgifter såsom att medverka i mottagning och integration av internationella studenter. Uppgifterna kan med tiden komma att förändras utifrån verksamhetens behov.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga kombinerat med stor servicekänsla. Du vill ta eget ansvar, är strukturerad och kan driva dina processer vidare. Då det periodvist är hög arbetsbelastning krävs det att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer och att du behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker. Vi vill att du ska ha:


• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av kvalificerad försäljning och/eller arbete i kundtjänst
• Genuint intresse för och vana att bygga upp och underhålla kundkontakter via mejl, webb, telefon och Skype/motsvmöten, gärna i ett CRM-system
• God kännedom om svenska utbildnings- och antagningssystemet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meritande med högre utbildning inom relevant område. Har du kännedom om andra länders utbildnings- och antagningssystem samt erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö/ med internationella kunder/presumtiva kunder så är även det meriterande. Det är önskvärt att du har B-körkort.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.

Fackliga kontaktpersoner
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se www.liu.se/jobba/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner  

För mer information om anställningen:
//www.liu.se/jobba/lediga-jobb?l=sv


Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön.
  • Tillsvidare. Heltid.
  • Publicerat: 18 augusti 2016

Liknande jobb


Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024

4 november 2024