Samordnare med planeringsuppdrag, Sävedalens hemtjänst

Samordnare med planeringsuppdrag, Sävedalens hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag 39 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Som medarbetare i hemtjänsten utgör du en betydelsefull funktion i brukarens vardag och är en viktig ambassadör för Partille kommun. Vi erbjuder dig möjligheten att bidra till äldre personers chans till ett aktivt och innehållsrikt liv.

ARBETSUPPGIFTER
Under ett års föräldravikariat har du nu chansen att få växa i en roll som samordnare med planeringsuppdrag hos oss på Sävedalens hemtjänst. Du blir en viktig pusselbit i hemtjänstens schemaläggning och du skapar förutsättningar för en väl fungerande hemtjänst. Utöver planering och schemaläggning kommer du även att ha ett delegerat ansvar från enhetschef att revidera planeringen och tillsätta vikarier. Vid behov kan du själv behöva hoppa in i omsorgsarbete.

I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, primär- och slutenvård samt andra myndigheter.

Du kommer att få vara med i införandet av det digitala planeringssystemet TES som en pilot i Sävedalens hemtjänst. Med ditt öga för logistik och ekonomi blir hemtjänsten mer effektiv genom bättre planering vilket minskar kostnaderna på sikt. Som samordnare har du ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov och du har ett nära samarbete med dina kolleger och enhetschef för att se till att våra brukare får sina beviljade insatser.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete där planering och schemaläggning har ingått. Är du utbildad undersköterska, har erfarenhet inom hemtjänsten och/eller har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig ser vi det som meriterande. Likaså om du har erfarenhet av planeringssystemet TES. B- körkort är ett krav. I arbetet ingår daglig social dokumentation, vilket innebär att du måste kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift samt ha en mycket god datorvana.

Som person tar du ansvar och är duktig på att hitta lösningar med känsla för logistik, kvalitet och ekonomi. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande mot både kollegor och brukare. Du är flexibel på så sätt att du kan rycka ut i omsorgsarbete om behovet skulle uppstå.

Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Sammanfattning

Liknande jobb