OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om Bemanningsenheten
Bemanningsenheten är en central enhet inom socialtjänsten som har i uppdrag att bemanna, rekrytera, bevaka företrädesrätt och konvertering utifrån bestämmelserna i LAS och schemaläggningsstöd till chefer.
Bemanningsenheten har även en tillsvidareanställd bemanningspool med cirka 50 medarbetare och på kontoret är vi 13 samordnare med olika ansvarsområden samt tre enhetschefer.
Om jobbet
Vi söker dig som är utvecklings- och möjlighetsinriktad och vill vara delaktig i Bemanningsenhetens uppdrag, verksamhet och utvecklingen. Som rekryterare är din huvudarbetsuppgift personalförsörjning, marknadsföring och rekrytering – både på en strategiskt och organisatorisk nivå.
Arbetsuppgifter
- Du ansvarar för det administrativa arbetet kring personal knuten till Bemanningsenheten. Det innebär att vara delaktig i uppföljning av timavlönade, nyrekryteringar, anställningsavtal, hålla i delar av introduktionsutbildning och samordna placeringar av nya vikarier ut i verksamheterna.
- I din roll som rekryterare så kommer det även ingå andra övriga arbetsuppgifter så som bemanning, bevaka och följa upp medarbetare i förvaltningen som har företrädesrätt och konvertering genom att säkerställa att reglerna kring LAS tillämpas korrekt i vår verksamhet samt planera, utveckla och utvärdera arbetssättet.
Du kommer ha kontakt med både enhetschefer och personal utifrån Bemanningsenhetens uppdrag. Du har ett intresse för att analysera statistik och dra lärdom av denna för att utveckla processer. För dig är det också viktigt att hålla dig uppdaterad inom de avtalsområden som Bemanningsenheten arbetar inom. Tjänsten är under utveckling så andra arbetsuppgifter kan bli aktuella.
Vem söker vi?
- Din samarbetsförmåga utmärker dig och du arbetar bra med andra. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt
- Du har en vass serviceförmåga och är lojal, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera
- Du är självgående och visar det genom att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du strukturerar ditt angreppssätt och driver ditt arbete vidare.
- Du är stabil vilket du visar genom att vara lugn och kontrollerad i stressituationer och att du fokuserar på rätt saker.
Arbetet är av mångsidig karaktär så du behöver vara flexibel och ha lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har lätt att lära dig nya saker och IT-system. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Vi söker dig som har gymnasial utbildning och erfarenhet med inriktning mot ovanstående beskrivning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
- Du kan formulera dig väl i svenska språket när det gäller tal och skrift
Erfarenhet av administrativt arbete inom rekrytering och arbetsrätt inom kommunal förvaltning är meriterande.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.