Samordnare med utökade arbetsuppgifter till hemtjänsten Druvefors

Samordnare med utökade arbetsuppgifter till hemtjänsten Druvefors

Arbetsbeskrivning

Vi behöver nu förstärka vår verksamhet med en samordnare till hemtjänst Druvefors!

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag.

Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare varav ca 700 arbetar inom den kommunala hemtjänsten.



Vi som jobbar inom hemtjänst Druvefors är ett härligt gäng bestående av undersköterskor, vårdbiträden, servicebiträden, chefer, samordnare, hemtjänstkoordinatorer och metodhandledare. Hos oss arbetar män och kvinnor med olika bakgrund, vilket berikar vår verksamhet och breddar vår kompetens.

Hemtjänst Druvefors utgår från trivsamma och fina lokaler på Druveforsvägen 32 i centrala Borås.

En god arbetsmiljö är viktig för oss och inom hemtjänst Druvefors arbetar chefer och medarbetare tillsammans för att främja ett gott arbetsklimat där alla kan trivas.
Arbetsglädje, samarbete och kollegialt stöd är nycklar i det arbetet som vi gemensamt bidrar till och tar ansvar för att skapa.

Inom hemtjänsten är det systematiska kvalitetsarbetet en viktig byggsten och vi strävar efter att erbjuda alla brukare omvårdnad- och serviceinsatser av god kvalité.


I rollen som administratör här på Druvefors hemtjänst kommer dina arbetsuppgifter att vara både inom samordnaruppdraget och koordinatoruppgifter. Detta innebär att du skall vara trygg i de system båda funktionerna har i syfte att kunna täcka upp för dessa båda funktioner.

I samråd med enhetschef planerar och organisera du det dagliga arbetsflödet i verksamheten.

Du hanterar administration kring personal, så som sjuk-/ledighetshantering, semesterplanering, schemaläggning samt viss lönehantering. I dialog med enhetschef förbereder du och samordnar verksamhetsmöten, APT, utvecklingsdagar samt planeringsdagar. I samband med utbildningar anmäler du personal samt ser över bemanningen. Vidare så tar du fram uppgifter ur verksamhetssystemen (TES, VIVA, Time Care, Heroma) samt bereder verksamhetsunderlag. Även daglig schemaplanering i TES förekommer.

En naturlig del i tjänsten är löpande kontakt med interna och externa parter. Vidare så bidrar du till det ständiga förbättringsarbetet av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området. En stor del i arbetet är att ha kontakt med brukare och anhöriga.

I rollen kan det också förekomma att handleda personal, ny som gammal, i det dagliga arbetet kring exempelvis dokumentation.

Arbetstiden är dagtid måndag tom fredag.


Vi söker dig som har högskoleutbildning alt. KY-utbildning eller motsvarande (minst 1 årig) med inriktning mot administration.
Vid avsaknad av utbildning så är dokumenterad yrkeserfarenhet inom samordning med erfarenhet av schemaplanering under minst ett år ett krav.

Vidare så ställer tjänsten krav på att du har god IT/systemvana samt att du behärskar Excel och Officepaketet väl. Erfarenhet av Heroma, Time Care, Viva, TES och Agresso meriteras likväl som erfarenhet inom verksamhetsområdet vård och omsorg.

Körkort är krav.

Viktiga personliga egenskaper som vi värderar är du är strukturerad, initiativrik och självgående samt att du har förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du behöver vara serviceinriktad och flexibel samt trivas med att hantera många kontaktytor. Vidare är det av stor vikt att ha en samordnad roll för Druvefors hemtjänst med EC, övriga samordnare, koordinatorer och omvårdnadspersonal för att nå verksamhetens mål.

Vidare uppskattar vi förmåga att se möjligheter till utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området. Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet.

Har du dessutom en god samarbetsförmåga, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang så kommer du att trivas hos oss!

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.

Rekrytering/intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024