Samordnare med utökade arbetsuppgifter till hemtjänsten Sjöbo

Samordnare med utökade arbetsuppgifter till hemtjänsten Sjöbo

Arbetsbeskrivning

Vi behöver nu förstärka vår verksamhet med en samordnare till hemtjänst Sjöbo.

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag.

Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare varav ca 700 arbetar inom den kommunala hemtjänsten.


Vi är ett härligt gäng på cirka 90 medarbetare, med olika åldrar, bakgrunder och erfarenheter vilket berikar och ökar vår kompetens. Våra lokaler ligger centralt på Sjöbo. I dagsläget arbetar det två enhetschefer, två samordnare och två koordinatorer med administrationen på enheten. Vi söker nu dig som kan komplettera vårt team med ytterligare administrativt stöd till enhetscheferna utifrån både samordnar- och koordinatorroll.

Vi på Sjöbo hemtjänst arbetar kontinuerligt för att främja ett gott arbetsklimat där alla ska trivas, ha arbetsglädje, samarbeta för att utföra våra arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt och professionellt sätt.


I rollen som administratör här på Sjöbo hemtjänst kommer dina arbetsuppgifter att vara både inom samordnaruppdraget och koordinatoruppgifter. Detta innebär att du skall vara trygg i de system båda funktionerna har i syfte att kunna täcka upp för dessa båda funktioner.
I samråd med enhetschef planerar och organisera du det dagliga arbetsflödet i verksamheten.

Du hanterar administration kring personal, så som sjuk-/ledighetshantering, semesterplanering, schemaläggning samt viss lönehantering. I dialog med enhetschef förbereder du och samordnar verksamhetsmöten, APT, utvecklingsdagar samt planeringsdagar. I samband med utbildningar anmäler du personal samt ser över bemanningen. Vidare så tar du fram uppgifter ur verksamhetssystemen (TES, VIVA, Time Care, Heroma) samt bereder verksamhetsunderlag. Även daglig schemaplanering i TES förekommer.

En naturlig del i tjänsten är löpande kontakt med interna och externa parter. Vidare så bidrar du till det ständiga förbättringsarbetet av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området. En stor del i arbetet är att ha kontakt med brukare och anhöriga.
I rollen kommer det också att ingå att handleda personal, ny som gammal, i det dagliga arbetet kring exempelvis dokumentation.

Arbetstiden är dagtid måndag tom fredag.


Vi söker dig som har högskoleutbildning alt. KY-utbildning eller motsvarande (minst 1 årig) med inriktning mot administration.
Vid avsaknad av utbildning så är dokumenterad yrkeserfarenhet inom samordning med erfarenhet av schemaplanering under minst ett år ett krav.

Vidare så ställer tjänsten krav på att du har god IT/systemvana samt att du behärskar EXCEL och Officepaketet väl. Erfarenhet av Heroma, Time Care, Viva, TES och Agresso meriteras likväl som erfarenhet inom verksamhetsområdet vård och omsorg.

Körkort är krav.

Viktiga personliga egenskaper som vi värderar är du är strukturerad, initiativrik och självgående samt att du har förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du behöver vara serviceinriktad och flexibel samt trivas med att hantera många kontaktytor. Vidare är det av stor vikt att ha en samordnad roll för Sjöbo hemtjänst med EC, övriga samordnare, koordinatorer och omvårdnadspersonal för att nå verksamhetens mål.

Vidare uppskattar vi förmåga att se möjligheter till utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner inom det administrativa området. Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet.

Har du dessutom en god samarbetsförmåga, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang så kommer du att trivas hos oss!

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, rabatterat pris på Västtrafiks årskort, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024