OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en samordnare till organisation för mobilt arbetssätt, vilken är en grupp inom enheten Digitalisering och IT tillhörande Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen (ÄVO). I dagsläget är fokus på att stödja hemtjänsten, men på sikt kommer organisationen mobilt arbetssätt stödja hela Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen. Som samordnare kommer du att vara ett viktigt stöd för verksamheten och du ska tillsammans med de andra samordnarna och verksamhetsutvecklare stödja, utveckla samt driva det mobila arbetssättet framåt.
Det mobila arbetssättet är här för att stanna! De senaste åren har visat att vi behöver arbeta mobilt för att vara en modern, digital och effektiv verksamhet där de, som vi är till för, är nöjda med vad vi erbjuder.
Det mobila arbetssättet ställer en rad krav på oss som verksamhet. Vi behöver ha utrustning, utveckling och kompetens. Vår uppgift är att hjälpa verksamheterna i den dagliga driften, men också i strategisk utveckling av mobilt arbetssätt.
För ett framgångsrikt stöd i mobilt arbetssätt behövs tre olika roller: IT-ambassadörer, verksamhetsutvecklare och samordnare för mobilt arbetssätt. Samordnaren är länken mellan det operativa och strategiska arbetet och är verksamheternas kontakt i alla frågor som rör mobilt arbetssätt.
I ditt ansvar som samordnare ingår följande:
• Support och återtag av mobilenheter, tillbehör, mobilenhetskonton och mobilabonnemang
• Utbilda IT-ambassadörer i i det mobila arbetssättet samt vara ett stöd i hanteringen av eTjänstekort
• Stötta IT-ambassadörer vid arbetsanhopning.
• Utföra beställningar i Serviceportalen och vårt inköpssystem Proceedo
• Skicka och följa upp supportförfrågningar till Intraservice och Tele2
• Uppdatera telefonkatalogen (CMG)
• Hantera kvittenser för personliga mobilenheter
• Stöttning i andra arbetsuppgifter inkluderat i mobilt arbetssätt
Vänta inte med din ansökan, vi påbörjar intervjuer under ansökningstiden! Så, varmt välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) och beskriv hur du uppfyller våra förväntningar samt hur du skulle passa in hos oss!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt erfarenhet av det mobila arbetssättet inom äldreomsorgen. Du har goda kunskaper i Office365 och operativsystem iOS.
Du ska ha kunskap om vad som krävs för att mobiltelefon, verksamhetsappar och eTjänstekort ska fungera tillsammans, samt känna dig trygg i att kunna supporta, coacha och stödja it-ambassadörer och slutanvändare i det mobila arbetssättet.
För att utföra uppdraget krävs att du är serviceinriktad och har en pedagogisk fallenhet. Du är strukturerad, prestigelös och flexibel och ska kunna arbeta självständigt samt vara en glädjespridande lagspelare med god samarbetsförmåga. Du kan behålla lugnet i en stressad situation och har en skicklighet i att hantera flera arbetsuppgifter parallellt i det dagliga arbetet.
Du ser möjligheter i situationer och har lätt för problemlösning. Eftersom du kommer att vara i kontakt med många människor har du en kommunikativ förmåga och trivs bra med att arbeta med människor både i personliga möten, per telefon och i videosamtal samt uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska. Du har också för och deltar aktivt i att utveckla gruppens verksamhet.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Det är meriterade om du har erfarenhet av att:
• Administrera mobila enheter i Stadens Mobile Device Management system, Airwatch.
• Arbetat i telefonkatalogen CMG
• Beställa i Proceedo och Serviceportalen
• Arbetat som LVS PluGo
• Arbetat som LVS SITHS
• Arbetat som IT-ambassadör
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.