Samordnare, Personlig assistans

Samordnare, Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad samordnare som vill vara en del av en verksamhet där vi arbetar mest av allt för andra, men även för varandra. Tillsammans arbetar vi för att andra ska få en vardag som funkar bättre. Varje dag för hela Skellefteå.

På Personlig assistans arbetar vi med att verkställa beslut om personlig assistans, ledsagning, avlösning, kontaktpersonuppdrag samt korttidsvistelse. Vi är idag elva enhetschefer och en verksamhetschef. Välkommen att bli en av oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare arbetar du med att handlägga ansökningar om ekonomiskt stöd för de merkostnader som uppstått vid ordinarie assistents sjukfrånvaro enligt 9 § 2 LSS.

Vidare ansvarar du för att verkställa Kontaktpersonsuppdrag och ledsagning inom LSS, vilket innebär att:
- Bevaka inkommande nya uppdrag från beslutsenheten i Life Care
- Ta kontakt med den individ som fått beviljad insats
- Rekrytera och matcha ihop kontaktpersoner och ledsagare till uppdragen
- Ansvar för att Kontaktpersoner och Ledsagare får rätt arvode.
- Verkställa inom 3 mån, dokumentera i Life Care
- Upprätta Genomförandeplan och ansvara för uppdatering av GP i Life Care
- Dokumentera löpande förändringar i Life Care
- Följa upp insatserna löpande med både den som utför insatsen samt den som tar emot stödet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete med fokus på ekonomi och det är dessutom meriterande om du har en relevant utbildning utifrån uppdraget. Har du kunskaper inom LSS och specifikt inom områdena ledsagning och kontaktperson är det meriterande. För att lyckas i rollen som samordnare krävs det att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är van att arbeta med datorer och sätta dig in olika system.

Att vara ordningsam, noggrann och att hålla koll på olika deadlines är viktiga egenskaper för detta arbete. Det kan nämligen förkomma varierade uppgifter som förändras över tid samtidigt som andra uppgifter är datumstyrda och återkommande varje månad. Du behöver även ha förmåga att snabbt ställa om och omprioritera utifrån verksamhetens behov. Du tar eget ansvar och driver ditt arbete framåt på ett professionellt sätt samtidigt som du har ett nära samarbete och dialog med enhetschef, verksamhetschef och ekonom.

ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Socialkontoret och Samhällsbyggnad genomför under hösten 2021 ett försök med alkohol- och drogtester vid nyanställningar. Syftet är att undvika att anställa personer som är påverkade av alkohol eller droger och därmed skulle kunna utsätta sig själv, kollegor och invånare för risker. Slutkandidater i denna rekrytering kommer därför att få genomföra ett alkohol- och drogtest innan anställningsavtal skrivs. Läs mer om detta här: https://skelleftea.se/invanare/jobba-i-skelleftea-kommun/alkohol--och-drogtester-vid-nyanstallningar

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024