Samordnare Schedevi Region Syd

Samordnare Schedevi Region Syd

Arbetsbeskrivning

Schedevi Psykiatri är ett privatägt företag som sedan 1942 erbjudit stöd, heldygnsvård och boende för vuxna med psykiska funktionsvariationer och samsjuklighet.

Vi tillhandahåller stor bredd i omvårdnaden med personlig omsorg, social och fysisk träning samt stöd i förmågan till individuell utveckling. Vi har flera väl inarbetade verksamheter och finns i Östergötland, Västergötland och nu även i Småland. 

Vill du vara med och starta upp ny verksamhet på Östhamra, Rydaholm?  

Om oss 

I Rydaholm finns en fastighet, Östhamra, som företaget just nu låter renoveras och ställas iordning för att starta igång ny verksamhet med inriktning psykatri. I fastigheten finns totalt fyra avdelningar med ca 32 platser. I ett första skede kommer åtta platser öppnas upp i en av avdelningarna. Inriktningen på dessa platser kommer att vara bostad med särskild service för vuxna personer med psykisk funktionsvariation, som behöver mer omfattande stöd än det som kan ges i ordinärt boende. Vi arbetar på uppdrag av, i huvudsak kommuner, som placerar klienter hos oss.  

Ett första steg är att rekrytera personal till vårt nya boende! – är du en person som brinner för målgruppen och som vill arbeta som samordnare för avdelningen kan detta vara en tjänst för dig!  

Som nyanställd kommer du få introduktion och internutbildning med mentor i ”Schedevi-akademien” inom företaget. Du kommer få bredvidgång och introduktion av företagets samordnare som finns i våra verksamheter i Östergötland och Västergötland. En annan del av introduktionen handlar om teambuildning tillsammans med nya kollegor på Östhamra för att gemensamt sätta ramar och mål för verksamheten. Företaget är mån om att all anställd personal ges möjlighet till kompetensutveckling genom handledning, utbildning och kollegialt lärande. Målet med ”Schedevi-akademien” är att säkerställa välutbildad och kompetent personal som trivs, är motiverad och känner delaktighet. 

Arbetsuppgifter 

I din roll som samordnare kommer du att vara spindeln i nätet gällande planering och genomförande av avdelningens dagliga arbete och aktiviteter. Du kommer att planera, genomföra och följa upp den dagliga verksamhetens rutiner och arbetssätt och därmed vara en viktig del i arbetet med att säkerställa en trygg och säker vård för våra klienter. Du har ett övergripande ansvar för social dokumentation och för avdelningens ekonomiredovisning samt attestering av löner. Det kan även förekomma att vid behov delta i det dagliga arbetet på avdelningen. 

Som samordnare har du ett ansvar för avdelningens dagliga personalplanering och bemanning som att till exempel tillsätta pass vid frånvaro och kommunicera med både tillsvidareanställd personal samt vikarier. Du kommer arbeta i nära samarbete med verksamhetschef som har det yttersta ansvaret för personalplanering och schemaläggning.  

Eftersom verksamheten är under uppstart kommer samordnarrollen successivt att utvecklas och formas. Det innebär att du som samordnare behöver vara lyhörd och flexibel för vilka behov verksamheten har.  

Din profil 

Främst söker vi dig som har utbildning som skötare/undersköterska men välkomnar även dig som har annan utbildning med inriktning mot omvårdnad och- eller pedagogik. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att tidigare ha arbetat som samordnare. 

Personliga egenskaper 

I rollen som samordnare är det viktigt att man tycker om att arbeta i ständig förändring, att vilja bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver ha en förståelse för verksamheten och ha förmåga att ha ett helhetsperspektiv samt ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. Du har förmåga att planera, genomföra och följa upp enhetens arbete av varierande storlek och karaktär. Du behöver också ha god språkkänsla och ha lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift då du kommer att ha löpande kontakt med uppdragsgivare och myndigheter. 

Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet och initiativförmåga. Är du dessutom lugn i ditt bemötande och kan anpassa dig till olika situationer så passar du bra in hos oss. Din ansvarskänsla och goda samarbetsförmåga är något vi värdesätter. 

Villkor 

Vi erbjuder en heltidstjänst under dagtid men det kan förekomma tillfällen då kvälls- och helgarbete blir aktuellt. Lön efter överenskommelse. B-körkort är ett krav. Facklig representant finns. Tillträde enligt överenskommelse. 

Kontakt 

Vid frågor kring tjänsterna kontakta: 

Verksamhetschef, Marie Bogholt, tel 010-707 50 41. Mail: marie.bogholt@schedevi.se 

Sektionsledare, Emil Fredholm, tel 010-707 50 72. Mail: emil.fredholm@schedevi.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schedevi Psykiatri Region Syd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb


skötare

skötare

19 november 2024

13 november 2024