Samordnare – Social hållbarhet

Samordnare – Social hållbarhet

Arbetsbeskrivning

Boliden Gruvor söker
Samordnare – Social hållbarhet
till Boliden Gruvstaber, HR och Hållbarhet.
Boliden gruvors sociala hållbarhetsarbete berör samhället i sin helhet men också våra medarbetare, kunder och leverantörer. En hög prioritet är arbetet med att omhänderta och systematisera den externa intressentdialogen där Boliden är en aktiv samhällsaktör både lokalt och regionalt.
Nu söker vi en samordnare med ett brinnande intresse och stort engagemang för sociala hållbarhetsfrågor.
Arbetsuppgifter
Befattningen för social hållbarhet är ny inom HR och Hållbarhet, Boliden Gruvstaber och ansvarar för strategisk planering, ledning, styrning och uppföljning med inriktning på social hållbar utveckling. Samverkan med interna och externa intressenter/funktioner är en viktig del för att uppnå goda resultat.
Samordnaren rapporterar till stabschefen för HR och Hållbarhet. Du planerar, leder, fördelar, utbildar och driver arbetet inom ämnesområdet samt ansvarar för rutinutveckling och stöd till enheterna inom affärsområdet.
Ytterligare ansvarsområden är systematik för sponsring för affärsområdet, sakägarhantering inom affärsområdet, stödja våra verksamheter inom det området samt utgöra ett operativt stöd för våra verksamheter gällande samhällskontakter och samverkansfrågor.
Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö.
Våra grundläggande värderingar är; Omsorg, Mod och Ansvar.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort. Resor ingår i tjänsten och tillträde sker enligt överenskommelse.
Utbildning/Erfarenhet
Du är högskoleutbildad med examen inom sociologi, samhällsvetenskap, naturvetenskap eller motsvarande gärna med inriktning mot social hållbarhet. Vi ser även att du som söker har några års erfarenhet av att arbeta med sociala hållbarhetsfrågor i en uppbyggande och samordnande roll. Arbetet kräver att du har god samarbetsförmåga samt en duktig relationsbyggare. Vi ser gärna att du som person ska ha förmågan att arbeta strukturerat och mot långsiktiga strategiska mål.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Körkort B är ett krav.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar kring tjänsten, vänligen kontakta Pia Lindström, Stabschef HR- och Hållbarhet, tfn 070-552 48 59. Mail: pia.lindstrom@boliden.com
Facklig information
Facklig information lämnas av Holger Rilinger (SACO), tfn 0910-70 57 59, Andreas Mårtensson (Unionen), tfn 0910-77 42 39, Peter Markström (Ledarna), tfn 0910-77 40 09.
Välkommen till ett spännande jobb!
Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar!
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Frågor angående din ansökan besvaras av Senior Talent Acquisition Partner, Janne Lindmark tfn 0910-774262.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi sköter rekryteringen själva.
Vi vill ha in din ansökan senast den 24 oktober 2021. Urval sker löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CENTRAL VERKSAMHET - FORSKNING/UTVEC Boliden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Postadress

Industrivägen 1
Boliden, 93681

Liknande jobb


HSE Coordinator - Lund

HSE Coordinator - Lund

26 november 2024

Hållbarhetsansvarig

21 november 2024