OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Isaksson Rekrytering Bemanning söker för ett konsultuppdrag en Samordnare för social hållbarhet till sin egen konsultverksamhet med placering i Stockholm, deltid 20h/v. Du kommer bli anställd hos Isaksson Rekrytering Bemanning i uppdraget och uthyrd till vår kund. Vi söker dig som är självgående i rollen som Samordnare för social hållbarhet. Välkommen med Din ansökan redan idag!
Vi erbjuder
Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.
Som anställd konsult hos oss omfattas Du av gällande kollektivavtal och dessa aktuella villkor gällande t.ex. lön, semester, försäkringar och tjänstepension.
Vi erbjuder Dig chansen att arbeta hos våra kunder, stora välkända företag i bygg och fastighetsbranscherna.
Som en hjälp att lyckas i Dina uppdrag hos oss har Du en mycket engagerad konsultchef som alltid agerar stöd och bollplank.
Isaksson Rekrytering Bemanning har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi bemannar och rekryterar över hela Sverige.
Om tjänsten
Samordnare inom social hållbarhet stödjer projektens hållbarhetssamordnare inom social området (mänskliga rättigheter, antidiskriminering, jämställdhet, jämlikhet, inkludering barnperspektivet, trygghet, folkhälsa och uppförandekod för leverantörer) och leder/genomför arbetet avseende social hållbarhet inom projekten. Samordning inom social hållbarhet innebär att skapa en överblick, struktur och prioritera sociala frågorna i projekt samt koordinera deltagande aktörers insatser mot projektets uppsatta sociala mål såväl som projektmål. Arbetet kommer att ske i nära samverkan med projektledning och utredningsledare.
Förekommande arbetsuppgifter för Dig som Samordnare för social hållbarhet: Säkerställa att projektet efterföljer policys och mål inom social hållbarhet
Se till så att uppställda krav projektanpassas och uppfylls av projekten
Ta fram strategi, processer, mål, planer som behövs för projektens hållbarhetsarbete med avseende på social hållbarhet
Identifiera projektets behov av projektspecifika rutiner, riktlinjer, mallar och verktyg inom social hållbarhet, upprätta dessa och vara ett stöd i tillämpningen
Driva ett förbättringsarbete och utvecklingsarbete inom området social hållbarhet
Bistå projektledaren med tidplaner för arbetet med social hållbarhet inom projektet och se till så att dessa införs i projektets övergripande tidplan
Vara beställarrepresentant avseende leveranser/produkter gällande social hållbarhet
Vara stöd för hållbarhetssamordnare och övrig inom projektet i sociala frågor såsom sociala konsekvensbeskrivningar, barnkonsekvensanalyser, trygghetsanalyser mm
Kvalifikationer
Vi söker dig med 3 års utbildning på högskolenivå och minst 5 års erfarenhet av rollen som Samordnare social hållbarhet.
Du är framgångsrik på att skapa och behålla goda relationer både internt och externt och uppskattar att hålla en hög servicenivå.
Vidare ser vi att Du är ansvarskännande och driftig - Du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ och har en god prioriteringsförmåga. Minst 3 års utbildning på högskolenivå med akademisk examen inom samhällsvetenskap, samhällsbyggnad, miljö, hållbarhet eller motsvarande
Minst 5 års erfarenhet av arbete med social hållbarhet i bygg- och anläggningsprojekt, fordonsprojekt och/eller samhällsbyggnadsprojekt från liknande befattning
Minst 10 års arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av strategisk och övergripande hållbarhetssamordning
Erfarenhet av arbete med lokaliseringsutredningar där sociala aspekter vägs in som alternativskiljande
Erfarenhet av framtagning och/eller uppföljning av sociala krav i offentliga upphandlingar
Erfarenhet från arbete med SKB (och/eller sociala konsekvensanalyser)
Erfarenhet av arbete med samrådsprocesser (planering och genomförande)
B-körkort samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.
Ansökan
Välkommen med Din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har Du frågor om tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sofia Gaard på 076-309 20 00
Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration.
Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega
Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI).
Kontaktpersoner på detta företaget
Amanda Jansson
070-149 25 03
Ira Isaksson
0704 85 75 59