OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad och kommunikativ person? Gillar du att planera och samordna och brinner för att ge god service? Vill du ha en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet? Då är du precis den vi söker!
Din roll som samordnare
Som samordnare inom SOLOMs hemtjänst är du navet i verksamheten.
Du brinner för att ge god service och skapa fina relationer. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som vill ge våra kunder omsorg och trygghet av högsta kvalitet.
Du arbetar i team med verksamhetschef, biträdande verksamhetschef och teamledare samt ingår i den lokala ledningsgruppen.
Du har en central roll och arbetar med en mängd varierande arbetsuppgifter, bland annat:
- Ta emot och verkställa beslut från biståndshandläggare.
- Utföra hembesök hos kunder och tillsammans med dem planera insatserna.
- Påbörja social dokumentation och genomförandeplaner.
- Schemaläggning och bemanning.
- Introduktion av nyanställda, studenter och feriearbetare.
- Administrativt stöd till chef vid rekryteringar.
- It- och systemstöd till medarbetargruppen
Arbetstiden är förlagd på dagtid och du anställs vid behov. För rätt person finns på sikt möjlighet till förlängd anställning.
Vem är du?
Du samarbetar väl med andra, lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt samt har god förmåga att skapa och underhålla relationer. För att du ska trivas i rollen behöver du vara flexibel, du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Som samordnare samverkar du med flera olika aktörer och du har god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du kan också på ett självständigt och effektivt sätt prioritera dina arbetsuppgifter. Du har en affärsmässig förståelse för verksamheten, tar ansvar för ditt uppdrag och kan självständigt driva processer framåt.
Du har kompetens genom:
- Yrkeshögskola, exempelvis serviceinriktad vård- och omsorgsplanering/administration eller annan relevant utbildning
- Annan erfarenhet som samordnare med arbetsledaransvar
Du har mycket god datorvana då stor del av dina arbetsuppgifter sker digitalt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av systemen Phoniro och/eller Epsilon.
Du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift. Vi ser gärna att du även har B-körkort.
Då du har en nyckelroll i vår verksamhet kommer vi lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.
Om SOLOM
SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom äldreomsorg och LSS. Vi bildades 2013 och är något så unikt som ett kommunägt vård- och omsorgsföretag. SOLOM är en av Sollentunas största arbetsgivare och finns idag på ett 30-tal platser i kommunen. Med glädje, engagemang och respekt arbetar vi varje dag för att hjälpa våra kunder att ha huvudrollen i sina liv. Läs mer om oss på www.solom.se
Utdrag från Polisens belastningsregister kommer att efterfrågas i samband med anställningserbjudande.