OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant.
Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad samordnare som är intresserad och har tidigare erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering. I uppdraget ingår att tillsammans med våra enhetschefer skapa välfungerade scheman som utgår från verksamhetens behov och främjar en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Samordnaren ansvarar tillsammans med enhetschefer för bemanningen på kort - och lång sikt. Vi har precis bytt system för schema till Medvind. I arbetet ingår även arbete i systemet för att säkerställa en god och säker hantering av schema och lön.
Samordnaren är spindeln i nätet och blir på så sätt involverad i många olika arbetsuppgifter förutom schema och bemanning. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är att vara behjälplig vi introduktion av nya medarbetare, ordna med behörigheter och nycklar samt beställa kontorsmaterial.
KVALIFIKATIONER
För att trivas hos oss ser vi att du är en person som tycker om att ta ansvar, är lösningsfokuserad och drivs av att vara flexibel. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta. Detta innefattar att du har en mycket god datorvana och har en positiv inställning till att arbeta med digitala verktyg. Vidare har du kunskap kring kollektivavtal och lag kring arbetstid, samt god kunskap kring hur förhållandet är kring schema och lön. Du trivs med att bli en referenspunkt för andra, där du samordnar och skapar engagemang för verksamhetens bästa.
Du har förmåga att se helheter i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt. Du behöver kunna uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och i skrift. Har du tidigare erfarenhet av Visma Personec och/eller Medvind är det meriterande.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.